Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorYlönen, Sabine
dc.contributor.authorVainio, Virpi
dc.contributor.editorKalliokoski, Jyrki
dc.contributor.editorNikko, Tuija
dc.contributor.editorPyhäniemi, Saija
dc.contributor.editorShore, Susanna
dc.date.accessioned2023-03-09T07:24:40Z
dc.date.available2023-03-09T07:24:40Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationYlönen, S., & Vainio, V. (2009). Akateemisen saksan kielen rooli suomalaisopiskelijoiden näkökulmasta. In J. Kalliokoski, T. Nikko, S. Pyhäniemi, & S. Shore (Eds.), <i>Puheen ja kirjoituksen moninaisuus = Variationsrikedom i tal och skrift = The diversity of speech and writing</i> (pp. 209-227). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 67. <a href="https://journal.fi/afinlavk/article/view/60015" target="_blank">https://journal.fi/afinlavk/article/view/60015</a>
dc.identifier.otherCONVID_18869279
dc.identifier.otherTUTKAID_36153
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/85916
dc.description.abstractIn most academic disciplines nowadays, German plays only a minor role in academic publishing. On the other hand, academic mobility has increased and Germany is the most popular target country for Finnish students. For any successful academic exchange with German-speaking countries, a sound competence in German is a major advantage. To explore students’ opinions about multilingualism and the role of German, an online-survey amongst 20400 students, with 3516 respondents (17,3 %), was conducted in 2008. The main emphasis was on language skills needed for studying in Finland and German-speaking countries, on possible culture-bound practices and on students’ self-evaluation of oral skills in German. The results show that German is still the second most important foreign language in Finland although it plays only a minor role at Finnish universities. In addition, oral skills are more emphasised at universities in German-speaking countries, which indicates a clear need for oral German language training.en
dc.format.extent227
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys
dc.relation.ispartofPuheen ja kirjoituksen moninaisuus = Variationsrikedom i tal och skrift = The diversity of speech and writing
dc.relation.ispartofseriesSuomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinlavk/article/view/60015
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.othersurvey
dc.subject.otheracademic German
dc.subject.otherdiscursive practices
dc.subject.otheroral skills
dc.titleAkateemisen saksan kielen rooli suomalaisopiskelijoiden näkökulmasta
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202303092076
dc.contributor.laitosSoveltavan kielentutkimuksen keskusfi
dc.contributor.laitosCentre for Applied Language Studiesen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn978-951-9388-55-7
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange209-227
dc.relation.issn0781-0318
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2009
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysokyselytutkimus
dc.subject.ysokielitaito
dc.subject.ysoopiskelijavaihto
dc.subject.ysosuullinen kielitaito
dc.subject.ysosaksan kieli
dc.subject.ysokorkeakouluopiskelu
dc.subject.ysoopiskelijat
dc.subject.ysomonikielisyys
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10631
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5797
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2095
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p17782
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p12148
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p13164
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p16486
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6720
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright