Ludology, Narratology and Philosophical Hermeneutics
Arjoranta, J., & Karhulahti, V.-M. (2014). Ludology, Narratology and Philosophical Hermeneutics. In DiGRA Nordic '14: Proceedings of the 2014 International DiGRA Nordic Conference. Digital Games Research Association. http://www.digra.org/digital-library/publications/ludology-narratology-and-philosophical-hermeneutics/
Päivämäärä
2014Oppiaine
Digitaalinen kulttuuriTekijänoikeudet
© 2014 Authors & Digital Games Research Association DiGRA. Personal and educational classroom use of
this paper is allowed, commercial use requires specific permission from the author.
In this article we present the hermeneutic method as a tool for analyzing game studies
discourses. We use Markku Eskelinen’s profusely interpreted “The Gaming Situation”
(2001) as a case study. Our premise is that whereas the hermeneutic method is
academically well-established, its conscious application is not. It is suggested that with
conscious application of the hermeneutic method the persistent and problematic questions
in game studies, like those related to narrative, definition, and art, gain potential to be
treated with increased sophistication.
Julkaisija
Digital Games Research AssociationKonferenssi
Nordic Conference of Digital Games Research AssociationKuuluu julkaisuun
DiGRA Nordic '14: Proceedings of the 2014 International DiGRA Nordic ConferenceAsiasanat
Alkuperäislähde
http://www.digra.org/digital-library/publications/ludology-narratology-and-philosophical-hermeneutics/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/23638394
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Rajan tiloja : luonnollisuus, luonnottomuus ja epäluonnottomuus 2000-luvun pohjoismaisissa autofiktioissa
Marttinen, Heta (University of Jyväskylä, 2015) -
Coming up Roses : Gender Ambiguity and the Unnatural in Two Short Stories by Ali Smith
Säntti, Joonas (SQS-lehti, 2022)Artikkeli käsittelee kahta skotlantilaisen nykykirjailija Ali Smithin novellia. Ehdotan lyhyiden proosatekstien lähilukua mahdollisina esimerkkeinä sukupuolittamattomista henkilökertojista. Yhdistelen queeriä ja epäluonnollista ... -
Real-time hermeneutics : meaning-making in ludonarrative digital games
Arjoranta, Jonne (University of Jyväskylä, 2015) -
Linguistic representation of ethnicities in Assassin's Creed: Black Flag
Kulcsár, Lili (2018)Tässä tutkimuksessa analysoidaan Assassin’s Creed: Black Flagia, suosittua historiallista seikkailuvideopelia (Ubisoft, 2013). Peli kertoo monisyisen tarinan, joka antaa pelaajille mahdollisuuden olla vuorovaikutuksessa ... -
Story beats in videogames as value-driven choice-based unit operations
Mochocki, Michał; Koskimaa, Raine (Adam Mickiewicz University Poznan, 2021)We present a framework of story beats, defined as microunits of dramatic action, as a tool for the ludonarrative analysis of videogames. First, we explain the Goal - Action - Reaction - Outcome model of the story beat. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.