Enhancing Software Engineering Education in Africa through a Metaversity
Ruwodo, V., Pinomaa, A., Vesisenaho, M., Ntinda, M., & Sutinen, E. (2022). Enhancing Software Engineering Education in Africa through a Metaversity. In FIE 2022 : Proceedings of the IEEE Frontiers in Education Conference. IEEE. Conference proceedings : Frontiers in Education Conference. https://doi.org/10.1109/fie56618.2022.9962729
Date
2022Copyright
© 2022 IEEE
Software engineering education requires a new boost in African higher education, because of the high demand for professionals, caused by the fast increasing internet connections calling for meaningful applications and governmental initiatives like Fourth Industrial Revolution (4IR), and the current situation where universities graduate software engineers that cannot serve in the job markets. Inspired by the Conceive, Design, Implement and Operate (CDIO) model for engineering education and the CATI model for curriculum reform focusing on contextually relevant education in the Global South, we introduce how a complementary model for a conventional university, i.e. metaversity, can enhance software engineering education in Africa. Metaversity uses the full potential of the metaverse, requiring fast internet, and is a balance between access to the globally best expertise for technical problems and design of solutions to contextually relevant problems on site. It combines the global and the local contexts in software engineering education.
...
Publisher
IEEEParent publication ISBN
978-1-6654-6245-7Conference
Frontiers in Education ConferenceIs part of publication
FIE 2022 : Proceedings of the IEEE Frontiers in Education ConferenceISSN Search the Publication Forum
1539-4565Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/160502653
Metadata
Show full item recordCollections
Additional information about funding
The research has been supported with a grant from the Global Innovation Network for Teaching and Learning (GINTL) coordinated by the University of Jyväskylä, FinlandLicense
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Metaversumit opetuskäytössä
Vainio, Tuomas (2024)Tässä Kandidaatintutkielmassa käydään läpi miten metaversumeita ollaan käytetty, käytetään, ja mahdollisesti myös tullaan käyttämään opetuksessa eri aloilla ja koulutusasteilla. Tutkielman tavoitteena on avata lukijalle ... -
Mielekästä oppimista verkossa? : Jyväskylän avoimen yliopiston opiskelijoiden kokemuksia verkko-opiskelusta
Hytinkoski, Pekka (2004)Tässä tutkimuksessa paneudutaan avoimen yliopiston kasvatustieteen ja aikuiskasvatuksen perusopintojen, kasvatustieteen aineopintojen sekä kasvatustieteen pedagogisten perusopintojen verkko-opiskelijoiden kokemuksiin ... -
Development Speeded up by Necessity : The Future of Higher Education and Academic Work Online
Berbyuk Lindström, Nataliya; Sofkova Hashemi, Sylvana; Háhn, Judit; Palviainen, Åsa; Asatiani, Aleksandre; Kedra, Joanna (Association for Information Systems, 2021)The COVID-19 pandemic had a dramatic impact on our lives and living. In higher education, it led to a swift shift from on-campus to online education resulting in practices of emergency remote teaching through virtual ... -
Yliopiston opetushenkilöstön tuentarpeet ja toimivat opetusratkaisut koronaviruspandemian aikana
Halla, Pauliina (2021)Yliopistojen opetushenkilöstö joutui koronaviruspandemian seurauksena siirtymään etäopetukseen keväällä 2020. Tässä tutkimuksessa kartoitettiin, millaista tukea yliopiston opetushenkilöstö koki tarvitsevansa pandemian ... -
Teaching and learning methods during and after the Covid-19 pandemic in higher education language teaching : students’ views
Hyvätti, Noora (2023)Vuoden 2020 keväällä yliopistot ympäri Suomea ja maailmaa siirtyivät laajasti etäopetukseen Covid-19 pandemian aiheuttaman uhan vuoksi. Etäopetuksen myötä myös opettamisen ja oppimisen menetelmiä ja työkaluja tuli tarkastella ...