Metaversumit opetuskäytössä
Tekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tässä Kandidaatintutkielmassa käydään läpi miten metaversumeita ollaan käytetty, käytetään, ja mahdollisesti myös tullaan käyttämään opetuksessa eri aloilla ja koulutusasteilla. Tutkielman tavoitteena on avata lukijalle esiteltävien tutkimusten avulla erilaisia tapoja ja mahdollisuuksia, mitä metaversumit voivat opetuskäytössä mahdollistaa. This thesis looks at how metaverses have been, are being, and will be used in different fields and levels of education. The aim of the thesis is to open up to the reader what different ways and possibilities metaverses can enable in education through the research presented.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5329]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Enhancing Software Engineering Education in Africa through a Metaversity
Ruwodo, Vuyelwa; Pinomaa, Antti; Vesisenaho, Mikko; Ntinda, Maria; Sutinen, Erkki (IEEE, 2022)Software engineering education requires a new boost in African higher education, because of the high demand for professionals, caused by the fast increasing internet connections calling for meaningful applications and ... -
Teaching Practices During the Covid-19 Pandemic in Austria, Estonia, Finland and Romania
Tuul, Maire; Tuul, Madis; Fenyvesi, Kristof; Yada, Takumi; Lázár, Csilla; Ferencz-Salamon, Alpár (Tallinna ülikool, 2022) -
Technostress in Work-Related Use of Social Virtual Reality
Khan, Bakhtawar Aurangzeb; Pirkkalainen, Henri; Salo, Markus (Association for Information Systems, 2024)he global virtual reality market is undergoing substantial growth, and within this landscape, social virtual reality has emerged as a key communication platform by offering features like shared spaces, avatar-based ... -
Crossing borders without travel : virtual exchange practices for students
Háhn, Judit (Hämeen ammattikorkeakoulu, 2019)Virtual Exchange (VE) offers unique educational experiences at the intersection of the digital, the social, and the intercultural. It re-situates learning by creating an inclusive transnational learning space, where the ... -
University students’ (dis)engagement experiences in synchronous sessions during the COVID-19 pandemic
Oittinen, Tuire; Háhn, Judith; Räisänen, Tiina (Digital Culture & Education, 2022)In the past two years, student engagement in online learning situations has become a mutual concern for educators all over the world. The impact of working in online environments and using video and other communication ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.