Koulun työkulttuuri haastaa tuoreen opettajan
Matikainen, M., & Nikkola, T. (2020, 5.5.2020). Koulun työkulttuuri haastaa tuoreen opettajan. Aikuiskasvatus-blogi. https://aikuiskasvatus.fi/blogi/koulun-tyokulttuuri-haastaa-tuoreen-opettajan/
Published in
Aikuiskasvatus-blogiDate
2020Copyright
© Kirjoittajat 2020
Uransa alussa opettaja pääsee puntaroimaan koulutuksen antia käytännössä. Koulun arki saattaa kuitenkin yllättää.
Publisher
Kansanvalistusseura; Aikuiskasvatuksen tutkimusseura
Original source
https://aikuiskasvatus.fi/blogi/koulun-tyokulttuuri-haastaa-tuoreen-opettajan/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/176947111
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Korona opettajan osaamisen haastajana
Warinowski, Anu; Metsäpelto, Riitta-Leena; Heikkilä, Mirva; Mikkilä-Erdmann, Mirjamaija (Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura, 2021)Tarkastelemme suomalaisen opettajan osaamista suhteessa korona-ajan tuomiin uusiin opettajuuden haasteisiin. Opettajan työ on monipuolista osaamista edellyttävää asiantuntijatyötä. Opettajan keskeinen osaaminen on koottu ... -
Opetustyön ammattilaiset ja mosaiikin mestarit : työkulttuurit ammattikorkeakouluopettajan toiminnan kontekstina
Mäki, Kimmo (Jyväskylän yliopisto, 2012) -
Yhtenäiskoulua kohti : opettajien ja rehtorien diskursseja koulukulttuurin muutoksesta
Puhakka, Mari; Tarnanen, Mirja; Kostiainen, Emma (Prologos ry, 2021)Tässä artikkelissa tarkastellaan yhtenäiskoulun opettajayhteisön sosiaalista todellisuutta, jota rakennetaan ja ylläpidetään vuorovaikutuksen kautta. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, millaisia konstruktioita tulevan ... -
Jos sinä kaadut, minä kannan : yhteisopettajuus lisää työhyvinvointia, työhön sitoutumista ja opetuksen laatua
Laakso, Riikka (Jyväskylän yliopisto, 2024) -
Kodin ja koulun välinen yhteistyö : opettajan yhteistyökumppaneina oppilaan erillään asuvat vanhemmat
Stolpe, Lotta-Maaria (2021)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisia toimintastrategioita peruskoulun opettajilla on käytössään kodin ja koulun välisessä yhteistyössä, kun oppilaan vanhemmat asuvat erillään. Tutkimus tarkasteli myös sitä, ...