Kirjallisuuslähtöinen sanataide innostaa lukemaan, keksimään ja kirjoittamaan
Anttonen, A., Inkala, K. (2023). Kirjallisuuslähtöinen sanataide innostaa lukemaan, keksimään ja kirjoittamaan. Kieli, koulutus ja yhteiskunta.14(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2023/kirjallisuuslahtoinen-sanataide-innostaa-lukemaan-keksimaan-ja-kirjoittamaan
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaDate
2023Copyright
© Kirjoittajat 2023
Lasten ja nuorten lukumotivaation ja lukemisen taitojen heikkeneminen ovat yksi vuosikymmenemme kriiseistä. Monipuolisten lukemisen ja kirjoittamisen taitojen merkitystä ei voida kiistää: lukeminen ja kirjoittaminen avaavat reittejä toisiin ihmisiin, heidän ajatuksiinsa ja tunteisiinsa. Kirjallisuuslähtöinen sanataide kuljettaa lapsia ja nuoria kirjojen maailmoihin ja innostaa kertomaan ja kirjoittamaan myös itse.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2023/kirjallisuuslahtoinen-sanataide-innostaa-lukemaan-keksimaan-ja-kirjoittamaanMetadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Public libraries, literary art activities and social inclusion
Kleemola, Hanna (International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA), 2019)This paper focuses on literary art activities in public libraries. The aim is to stimulate discussion on how literary art activities can promote socially sustainable development, a sense of community, and social inclusion. ... -
Lapsen ja vanhemman subjunktiivinen tila alle kouluikäisten lasten sanataideryhmissä
Haverinen, Karoliina (2020)Tutkimukseni tavoitteena on selvittää, voiko alle kouluikäisten lasten ja heidän vanhempiensa yhteisessä sanataideryhmässä syntyä lapsen ja vanhemman yhteinen subjunktiivinen tila. Tässä tutkimuksessa subjunktiivisella ... -
"Se on rankkaa, mutta haasteellista" : neljän dysfasialuokan opettajan näkemys haastavan oppilaan lukemaan ja kirjoittamaan opettamisesta
Koivuniemi, Sanna; Rahikainen, Anu (1998) -
Vertaissuhdevaikeudet, kielelliset taidot ja lukemaan ja kirjoittamaan oppiminen
Vartiainen, Jere (2011)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää kaveritorjunnan ja kielellisen kehityksen yhteyttä peruskoulun kolmena ensimmäisenä vuonna. Tutkimuksessa tarkasteltiin lasten kaveritorjunnan yhteyttä esikoulussa mitattuihin lukemisen ...