Finland
Aarnikoivu, M., & Saarinen, T. (2022). Finland. In A. Veiga, & T. Seidenschnur (Eds.), The Role of European Universities in an Age of Pandemic (pp. 99-123). Danish School of Education Press. Working Papers on University Reform, 37. https://dpu.au.dk/fileadmin/edu/Forskning/CHEF/Publications/CHEF_Working_paper_Pandemic_study_2023_Final_Version.pdf
Published in
Working Papers on University ReformDate
2022Copyright
© 2022 the Authors
In this chapter, we present the results of the Finnish pandemic study. Compared to many other countries included in this report, the Finnish higher education system is small: In 2021, there were approximately 310,000 undergraduate, graduate, and postgraduate students studying in Finnish higher education institutions (Vipunen, 2022). Furthermore, the system is quite homogenous in a sense that it is mainly publicly funded. However, the dual system has different kinds of institutions: universities and universities of applied sciences (UAS), which have different missions, as well as their own legislation. In the report, we refer to the first set of institutions as universities and the latter as UAS.
Publisher
Danish School of Education PressParent publication ISBN
978-87-7684-475-2Is part of publication
The Role of European Universities in an Age of PandemicKeywords
Original source
https://dpu.au.dk/fileadmin/edu/Forskning/CHEF/Publications/CHEF_Working_paper_Pandemic_study_2023_Final_Version.pdfPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/172646303
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Enhancing web course design using action research
Hiltunen, Leena (University of Jyväskylä, 2010) -
Luottamuksen rakentuminen verkko-opiskelussa
Valkonen, Leena; Tyrväinen, Heli; Uotinen, Sanna (Suomen Kasvatustieteellinen Seura ry ; Koulutuksen tutkimuslaitos, 2020)Tässä artikkelissa kuvataan verkko-opiskelussa rakentuvaa luottamusta verkkokurssilla opiskelevan opiskelijan näkökulmasta. Tutkimusaineistona on Jyväskylän yliopiston avoimen yliopiston verkkokursseille osallistuneille ... -
Dokumenteista käytäntöön : ajankohtaista kieli(koulutus)politiikkaa
Kilpeläinen, Erja; Vaarala, Heidi (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022) -
Internationalisation of Finnish Higher Education as a Policy Driver in a Merger Process : Towards Competition, Collaboration, or Sustainability?
Vellamo, Tea; Mehari, Yohannes; Kivistö, Jussi; Pekkola, Elias; Siekkinen, Taru (Springer, 2022)This chapter aims to investigate internationalisation strategies and the ensuing identities of universities in a merger process. It focuses on examining how the approaches to institutional merger and internationalisation ... -
Kieli-HOPS tueksi korkeakouluopiskelijan urasuunnitteluun ja opinto-ohjaukseen
Asikainen-Kunnari, Tanja; Komppa, Johanna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023)Kielibuusti-hankkeessa on kehitetty opinto-ohjaukseen kieli-HOPS-niminen väline, jonka avulla ja jota soveltaen korkeakoulut voivat täydentää opinto- ja uraohjaustaan kotimaisten kielten opiskeluun liittyvillä näkökulmilla. ...