Finland
Aarnikoivu, M., & Saarinen, T. (2022). Finland. In A. Veiga, & T. Seidenschnur (Eds.), The Role of European Universities in an Age of Pandemic (pp. 99-123). Danish School of Education Press. Working Papers on University Reform, 37. https://dpu.au.dk/fileadmin/edu/Forskning/CHEF/Publications/CHEF_Working_paper_Pandemic_study_2023_Final_Version.pdf
Julkaistu sarjassa
Working Papers on University ReformPäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2022 the Authors
In this chapter, we present the results of the Finnish pandemic study. Compared to many other countries included in this report, the Finnish higher education system is small: In 2021, there were approximately 310,000 undergraduate, graduate, and postgraduate students studying in Finnish higher education institutions (Vipunen, 2022). Furthermore, the system is quite homogenous in a sense that it is mainly publicly funded. However, the dual system has different kinds of institutions: universities and universities of applied sciences (UAS), which have different missions, as well as their own legislation. In the report, we refer to the first set of institutions as universities and the latter as UAS.
Julkaisija
Danish School of Education PressEmojulkaisun ISBN
978-87-7684-475-2Kuuluu julkaisuun
The Role of European Universities in an Age of PandemicAsiasanat
Alkuperäislähde
https://dpu.au.dk/fileadmin/edu/Forskning/CHEF/Publications/CHEF_Working_paper_Pandemic_study_2023_Final_Version.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/172646303
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Enhancing web course design using action research
Hiltunen, Leena (University of Jyväskylä, 2010) -
Luottamuksen rakentuminen verkko-opiskelussa
Valkonen, Leena; Tyrväinen, Heli; Uotinen, Sanna (Suomen Kasvatustieteellinen Seura ry ; Koulutuksen tutkimuslaitos, 2020)Tässä artikkelissa kuvataan verkko-opiskelussa rakentuvaa luottamusta verkkokurssilla opiskelevan opiskelijan näkökulmasta. Tutkimusaineistona on Jyväskylän yliopiston avoimen yliopiston verkkokursseille osallistuneille ... -
Dokumenteista käytäntöön : ajankohtaista kieli(koulutus)politiikkaa
Kilpeläinen, Erja; Vaarala, Heidi (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022) -
Internationalisation of Finnish Higher Education as a Policy Driver in a Merger Process : Towards Competition, Collaboration, or Sustainability?
Vellamo, Tea; Mehari, Yohannes; Kivistö, Jussi; Pekkola, Elias; Siekkinen, Taru (Springer, 2022)This chapter aims to investigate internationalisation strategies and the ensuing identities of universities in a merger process. It focuses on examining how the approaches to institutional merger and internationalisation ... -
Kieli-HOPS tueksi korkeakouluopiskelijan urasuunnitteluun ja opinto-ohjaukseen
Asikainen-Kunnari, Tanja; Komppa, Johanna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023)Kielibuusti-hankkeessa on kehitetty opinto-ohjaukseen kieli-HOPS-niminen väline, jonka avulla ja jota soveltaen korkeakoulut voivat täydentää opinto- ja uraohjaustaan kotimaisten kielten opiskeluun liittyvillä näkökulmilla. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.