Mistä syntyy kasvatus- ja opetusalan ammattilaisten työn merkityksellisyys?
Konsti, S., & Rantanen, J. Mistä syntyy kasvatus- ja opetusalan ammattilaisten työn merkityksellisyys?. Ruusupuiston kärkiuutiset, (2). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/2-2022/3
Julkaistu sarjassa
Ruusupuiston kärkiuutisetPäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat 2022
Työn merkityksellisyys on yksilön voimavara ja auttaa vastaamaan työelämän kuormittavuuden ja kiivastahtisuuden haasteisiin. Myös opettajat alan eri sektoreilla kokevat työn merkityksellisyyden voimavarana, joka edistää heidän jaksamistaan ja hyvinvointiaan. Mutta mistä syntyy kasvatus- ja opetusalan ammattilaisten työn merkityksellisyys ja millä tolalla se on? Muun muassa tätä selvitetään Jyväskylän yliopiston toteuttamassa ja Työsuojelurahaston tukemassa MEANWELL-hankkeessa.
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoAsiasanat
Alkuperäislähde
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/2-2022/3Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/164971508
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kasvatus- ja opetusalan johtajien näkemyksiä omasta johtamisosaamisestaan ja sen kehittämistarpeista
Fonsén, Elina; Ahtiainen, Raisa; Kiuru, Laura; Lahtero, Tapio; Hotulainen, Risto; Kallioniemi, Arto (Työelämän tutkimusyhdistys ry, 2022)Tässä artikkelissa tarkastellaan Helsingin yliopistossa kasvatus- ja opetusalan johtamisen täydennyskoulutukseen osallistuneiden varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen johtajien näkemyksiä johtamisosaamisen kehittämisestä ... -
Kulttuurienvälinen viestintä ja osapuolten sitoutuminen opetusalan Venäjä-projekteissa
Kanerva, Tuula (2000) -
''Opetusalan ammattilaisten arvostuksen pitää näkyä arkityössä.'' : Opettaja-lehdessä rakentuvia käsityksiä varhaiskasvatuksen työoloista ja työnohjauksellisista ratkaisuista
Korhonen, Johanna (2023)Varhaiskasvatuksen työntekijäpula on herättänyt julkista keskustelua alan työoloista. Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin, millaisia käsityksiä Opettaja-lehdessä rakentuu varhaiskasvatuksen työoloista, ja millaisia ... -
Psykologian ja ohjausalan ammattilaisten kokemuksia ja käsityksiä : työn merkitysten ja täyttymysten kyselymenetelmästä osana asiakastyötään
Filatova, Marja; Höyhtyä, Veera (2023)Työn merkityksellisyyden kokemusta voidaan kartoittaa työelämässä ja uraohjauksessa erilaisten menetelmien avulla. Haasteena on kuitenkin se, ettei ohjaustilanteisiin suunniteltuja, tieteellisesti päteviä ja käytännönläheisiä ... -
Miesalkuopettajat hoivan dikotomioita ylittämässä : isyydestä vahvistusta kasvatushoivaan
Häivälä, Ulla (2016)Häivälä, U. 2016. Miesalkuopettajat dikotomioita ylittämässä. Isyydestä vahvistusta kasvatushoivaan. Jyväskylän yliopisto. Kokkolan yliopistokeskus Chydenius. Kasvatustieteen pro gradu -tutkielma. 107s. ja 1 liite. Tutkielman ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.