Transformatiivinen opettajaksi oppiminen : kohti maailman muutosta
Matikainen, M. (2022). Transformatiivinen opettajaksi oppiminen : kohti maailman muutosta. Kasvatus ja aika, 16(4), 176-181. https://doi.org/10.33350/ka.120275
Julkaistu sarjassa
Kasvatus ja aikaTekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2022 Kasvatus & Aika
Lectio praecursoria kasvatustieteen väitöskirjaan Transformatiivinen opettajaksi oppiminen - fenomenologis-hermeneuttinen analyysi luokanopettajakoulutuksesta, Jyväskylän yliopistossa 18.6.2022.
Julkaisija
Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seuraISSN Hae Julkaisufoorumista
1797-2299Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/164709121
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Ella ja Georg Ehrnroothin säätiöLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Opettajuus ja muutos : transformatiivinen opettajaksi oppiminen
Matikainen, Minni (Paatos-yhdistys, 2023)Tässä tekstissä tiivistän väitöstutkimukseni tuloksia ja reflektoin niiden merkitystä nykyiselle koulutuspolitiikalle ja opettajankoulutukselle. Väitöstutkimuksessani tutkin opettajaksi oppimisen prosessia luokanopettaja ... -
Aikuisena opettajaksi : aikuisopiskelijoiden merkittävät oppimiskokemukset opettajan työn ja opettajankoulutuksen vuorovaikutuksessa
Leivo, Marjaana (Jyväskylän yliopisto, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius, 2010) -
Työelämävetoisen korkeakoulupolitiikan ja syvällisen oppimisen välinen ristiriita
Matikainen, Minni; Tervasmäki, Tuomas (Edistyksellinen tiedeliitto, 2021) -
Musiikin sivuaineopinnot opettajankoulutuslaitoksen opiskelijoiden kokemina
Väätäinen, Olga (2014)Tutkimus käsittelee Jyväskylän yliopiston luokanopettajaopiskelijoiden kokemuksia musiikin sivuaineopinnoista. Siinä kuvataan, millaisia valmiuksia opiskelijat kokevat saaneensa opinnoista ja miten opinnot tukevat ... -
Oppiminen ja opettajuus jatkuvan oppimisen uuspedagogiikassa
Maunumäki, Minna; Valkonen, Leena (Kansanvalistusseura, 2022)Yliopisto-opettajan on puolustettava sellaista jatkuvaa oppimista, jonka varassa on mahdollista rakentaa pedagogisiin suhteisiin perustuvaa, pitkäjänteistä, uudistavaa, tutkimusperustaista ja hitaasti sivistävää ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.