Kohti koronan jälkeistä koulua
Lerkkanen, M.-K., & Salmela-Aro, K. (2022). Kohti koronan jälkeistä koulua. Kasvun tuki, 2(1), 4-6. https://journal.fi/kasvuntuki/article/view/128813
Published in
Kasvun tukiDate
2022Copyright
© Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö, 2022
Publisher
Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiöISSN Search the Publication Forum
2737-0836Keywords
Original source
https://journal.fi/kasvuntuki/article/view/128813Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/164714617
Metadata
Show full item recordCollections
Related funder(s)
Research Council of FinlandFunding program(s)
Strategic research programmes, AoFAdditional information about funding
EduRESCUE – Resilientti koulu ja koulutus -hanketta rahoittaa strategisen tutkimuksen neuvosto (STN), joka toimii Suomen Akatemian yhteydessä (nro. 345196 ja nro. 345264).License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Educational equality discourses in the Finnish comprehensive school system
Siekkinen, Kirsi (Jyväskylän yliopisto, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius, 2017) -
Koulutuksellisen tasa-arvon diskurssit ja toimijat peruskoulun tuntijakouudistuksessa
Siekkinen, Kirsi (University of Jyväskylä, 2017)In this research the interest was to understand the discursive formation of educational equality in political texts concerning the national core curriculum in Finland in the beginning of 2010s. The research problem was ... -
Why does analysis of educational policy documents across countries matter?
Tarnanen, Mirja (University of Edinburgh; Jyväskylän yliopisto; Turun yliopisto; Stockholm University, 2023)In order to understand at the policy level how school communities should work to promote integration of pupils with migrant backgrounds, TEAMS studied the educational policy documents that frame and guide teaching and ... -
Genealogy of the Ethics of Teacher Self-Evaluation : From Adherence to Norms to Self-Discipline through Self-Evaluation
Pitkänen, Hannele (Brill, 2023)Quality evaluation (QE) has assumed major importance in governing education. QE is acknowledged as a self-evident and necessary method of improving quality in education across education systems. Along with the quality ... -
Crisis and renewal in one Finnish private school
Kanervio, Pekka (University of Jyväskylä, 2007)Suomalaisia yksityiskouluja ei ole juuri tutkittu. Pekka Kanervion tutkimus tuo esille yksityiskoulujen maailmaa esittelemällä erään suomalaisen yksityisen koulun selviytymistä ongelmista, jotka alkoivat, kun peruskoulul ...