Samalla osaamisella sama arvosana? : PISA-arvioinnin lukutaidon sekä suomen kielen ja kirjallisuuden arvosanan vastaavuus
Pulkkinen, J., & Rautopuro, J. (2021). Samalla osaamisella sama arvosana? : PISA-arvioinnin lukutaidon sekä suomen kielen ja kirjallisuuden arvosanan vastaavuus. In K. Leino, J. Rautopuro, & P. Kulju (Eds.), Lukutaito – tie tulevaisuuteen : PISA 2018 Suomen pääraportti (pp. 113-132). Suomen kasvatustieteellinen seura. Kasvatusalan tutkimuksia, 82. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-7411-16-2
Published in
Kasvatusalan tutkimuksiaDate
2021Copyright
© Kirjoittajat ja Suomen kasvatustieteellinen seura ry 2021
Publisher
Suomen kasvatustieteellinen seuraParent publication ISBN
978-952-7411-15-5Is part of publication
Lukutaito – tie tulevaisuuteen : PISA 2018 Suomen pääraporttiISSN Search the Publication Forum
1458-1094
Original source
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-7411-16-2Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/103461372
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
"Tuhoaa otsoonikerrosta ja siihen tarvitsee rahotusta välttämällä ongelmia jota niistä aiheutuu" : avovastausten arvioinnin ongelmat PISAn lukutaidon kokeessa
Löytynoja, Heidi (2012)Tämän tutkimuksen päätavoitteena on kartoittaa PISAn lukutaidon kokeen avovastausten arvioinnin ongelmia. Aihealuetta ei ole tähän mennessä kokoavasti tutkittu. Tämän lisäksi tutkimuksessa halutaan selvittää, missä määrin ... -
Yhdeksäsluokkalaisten vieraan kielen oppimismotivaatioprofiilien ja arvosanan yhteydet peruskoulun jälkeisiin jatkosuunnitelmiin
Kangasvieri, Teija (Jyväskylän yliopisto, 2021)Tässä artikkelissa tarkastelen peruskoulun yhdeksännen luokan oppilaiden vieraan kielen oppimismotivaatioprofiilien ja kieltenopetuksessa saatujen arvosanojen yh-teyttä heidän perusopetuksen jälkeisiin ... -
Lukemisen linjaukset : lukutaito ja sen opetus perusopetuksen äidinkielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmissa
Kauppinen, Merja (Jyväskylän yliopisto, 2010) -
Tulevaisuuden lukijat : suomalaisnuorten lukijaprofiileja : Pisa 2000
Linnakylä, Pirjo; Sulkunen, Sari; Arffman, Inga (Jyväskylän yliopisto, koulutuksen tutkimuslaitos, 2004) -
Mistä liikunnan arvosanat muodostuvat? : liikunnanopettajien käsityksiä arvioinnin kriteereistä ja haasteista perusopetuksessa
Palomäki, Sanna; Hirvensalo, Mirja (Liikuntatieteellinen seura, 2022)Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteisiin kirjatuilla tavoitteilla ja arviointikriteereillä on pyritty turvaamaan arvioinnin oikeudenmukaista ja yhdenvertaista toteutumista kouluissa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena ...