Lukemisen linjaukset : lukutaito ja sen opetus perusopetuksen äidinkielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmissa
Julkaistu sarjassa
Jyväskylä studies in humanitiesTekijät
Päivämäärä
2010Oppiaine
Soveltava kielitiedeJulkaisija
Jyväskylän yliopistoISBN
978-951-39-4011-9ISSN Hae Julkaisufoorumista
1459-4331Asiasanat
lukemisen teoriat lukutaitokäsitykset Diskurssintutkimus opetussuunnitelmat äidinkieli kirjallisuus opetus perusopetus pedagogiikka oppimispsykologia oppimisteoriat lukeminen oppiminen lukutaito tekstitaito luetun ymmärtäminen lukihäiriöt oppiaineet kieli kielenkäyttö arviointi sosiolingvistiikka tekstilingvistiikka sosiokulttuuriset tekijät
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3574]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Lukemisen linjaukset äidinkielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmissa
Kauppinen, Merja (Kotikielen Seura, 2010)Väitöksenalkajaisesitelmä 18. syyskuuta 2010 Jyväskylän yliopistossa. Merja Kauppinen: Lukemisen linjaukset. Lukutaito ja sen opetus perusopetuksen äidinkielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmissa. Jyväskylä studies ... -
Tekstitaidot suomalaisissa ja venäläisissä äidinkielen oppikirjoissa
Kynkäänniemi, Marja (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2006)The modern world is a textual world. The way people relate to their mother tongue is undergoing a re-evaluation as a result of internationalisation and globalisation. Changes in the conceptual systems and modes of action ... -
Opettaja äidinkielen ja kirjallisuuden oppitunneilla : pedagoginen toiminta eritasoisten lukijoiden arvioimana
Kulju, Pirjo; Leino, Kaisa; Nissinen, Kari (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2021) -
Kielitietoinen kirjallisuuskasvatus
Kauppinen, Merja; Aerila, Juli-Anna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)Esittelemme artikkelissamme fiktiivisten tekstien mahdollisuuksia kielitietoisessa kirjallisuuskasvatuksessa. Kokeilumme pohjautuvat IKI-TARU-hankkeeseen, jonka tavoitteena on kehittää kirjallisuuslähtöistä kielenopetusta ... -
Lukiolaisten kirjoittajaidentiteetit ja itsen ymmärtämisen prosessi : reflektiivinen kirjoittaminen lukion äidinkielen ja kirjallisuuden opetuksessa
Erra, Satu (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry., 2020)Pohdin artikkelissani reflektiivistä kirjoittamista lukion äidinkielen ja kirjallisuuden opetuksessa: tarkastelen, miten reflektio näkyy lukio-laisten omaa kirjoittamista pohtivissa teksteissä. Liitän reflektion ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.