Social media and consumer power : Opportunities and challenges for digital marketing activities
Vollero, A., & Valentini, C. (2022). Social media and consumer power : Opportunities and challenges for digital marketing activities. In O. Niininen (Ed.), Contemporary Issues in Digital Marketing (pp. 105-115). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003093909-13
Toimittajat
Päivämäärä
2022Oppiaine
Basic or discovery scholarshipViestinnän johtaminenBasic or discovery scholarshipCorporate CommunicationTekijänoikeudet
© Authors, 2022
Social Media (SM) have not only become an important part of daily life for individuals, governments and organisations but have also transformed the way people work, learn, consume and socially interact. There are many SM uses, posting frequencies and content preferences. User participation also varies from passive to more active behaviours, depending on the motivation for engagement in online conversations.
From a marketing perspective, SM have redefined the traditional company - consumer relationship by progressively shifting power from marketing managers to consumers. Organisations are increasingly interested in understanding how SM can benefit (or harm) consumer-brand relationships, increase consumer engagement and contribute to value (co)creation.
By exploring the impact of SM on Digital Marketing (DM) activities, this chapter outlines how consumers are empowered via digital transformation and how digital marketers can use SM to enhance long-term consumer engagement and innovate (co)creating value approaches. This chapter concludes with reflections on how to transform SM challenges into future opportunities for marketing and brand managers by exploring possible venues for digital marketing research on SM.
...
Julkaisija
RoutledgeEmojulkaisun ISBN
978-0-367-55533-7Kuuluu julkaisuun
Contemporary Issues in Digital MarketingAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/101685685
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1365]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Becoming TikTok Famous : Strategies for Global Brands to Engage Consumers in an Emerging Market
Wahid, Risqo; Karjaluoto, Heikki; Taiminen, Kimmo; Asiati, Diah Isnaini (SAGE Publications, 2023)This study examines the effects of content characteristics (i.e., informational and emotional characteristics), language, and nonverbal information on social media engagement (SME; i.e., likes, shares, and comments) in the ... -
The Process of Selecting Influencers for Marketing Purposes in an Organisation
Huttula, Tia; Karjaluoto, Heikki (Springer, 2023)Influencer marketing practices are growing on social media channels, while the usage of other mass-media channels is decreasing, prompting organisations to search for new tools with which to communicate efficiently with ... -
Identifying behavioral drivers and motivations for consumer engagement in LINE application : a thematic analysis
Aalto, Aleksi (2021)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tunnistaa Japanilaisen Z-sukupolven motivaatioita käyttää LINE applikaatiota yritystilien seuraamiseen ja interaktiivisuuteen niiden kanssa. Tämän lisäksi tutkittiin syitä miksi LINEä ... -
Social eWOM in consumers´ decision-making process and the effect of COVID-19 pandemic on consumers´ social media behavior
Karjala, Pinja (2021)Sosiaalinen media on tänä päivänä olennainen osa kuluttajien päivittäistä yhteydenpitoa ja lisäksi se toimii arvokkaana tiedonlähteenä. Kuluttajat ottavat vaikutteita toisilta kuluttajilta ja enenevissä määrin vaikutteille ... -
Business customers' attitudes toward social media marketing
Palojärvi, Terhi (2018)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, kuinka markkinointia sosiaalisessa mediassa voidaan toteuttaa yritysten välisillä (business-to-business, b2b) -markkinoilla sekä miten potentiaalinen markkinointikanava sosiaalinen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.