User experience of an e-commerce website : a case study
Ritonummi, S., & Niininen, O. (2022). User experience of an e-commerce website : a case study. In O. Niininen (Ed.), Contemporary Issues in Digital Marketing (pp. 61-71). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003093909-8
Editors
Date
2022Copyright
© Authors, 2022
User Experience (UX) is extremely important for e-commerce websites and their commercial success. The goal of an e-commerce website is to generate sales and increase customer satisfaction, which is why helping users reach their goals efficiently and effortlessly is an essential part of the online customer journey. A well-designed website improves UX and guides the user towards taking the desired actions, which facilitate a smooth online customer journey. This chapter examines how UX contributes to the online customer journey on an e-commerce website and how the pragmatic and hedonic qualities of the website can meet user needs. By applying the cognitive walkthrough method and a UX questionnaire, this study evaluates how an e-commerce website can facilitate good UX by identifying successful features that help users fulfil their pragmatic and hedonic goals and needs for the interaction and pain points that prevent them from accomplishing their goals.
Publisher
RoutledgeParent publication ISBN
978-0-367-55533-7Is part of publication
Contemporary Issues in Digital MarketingKeywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/101681676
Metadata
Show full item recordCollections
- Kauppakorkeakoulu [1112]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
The effects of perceived website usability on trust of online stores
Malvela, Maria (2018)Verkkopainotteisessa vähittäiskaupankäynnissä erinomainen asiakaskokemus ei määrity ainoastaan kuluttajalle luodun vangitsevan ja mukaansatempaavan verkkokauppakokemuksen myötä, vaan siihen vaikuttavat myös verkkokaupan ... -
Consumer Emotions and E-commerce : A Literature Review
Lievonen, Matias (University of Maribor Press, 2017)The purpose of this paper is to take a look at the current state of the research related to consumer emotions in the context of electronic commerce (e-commerce). As the popularity of online shopping is constantly growing, ... -
The effects of two-way communication and chat service usage on consumer attitudes in the e-commerce retailing sector
Mero, Joel (Institute of Applied Informatics at University of Leipzig; Springer Berlin Heidelberg, 2018)In e-commerce retailing (e-retailing), where competitors are only one click away and prices are easy to compare, providing superior customer service and reciprocal communication via a company’s website are important aspects ... -
User experience on an ecommerce website : a case study
Ritonummi, Saima (2020)Käyttökokemus (UX) koostuu käyttäjän sekä käyttöliittymän vuorovaikutuksesta tietyssä kontekstissa, sisältäen myös kokemukseen liittyvät tunteet sekä ajatukset. Käytettävyys puolestaan käsittää käyttöliittymän tehokkuuden ... -
Käyttöliittymösuunnittelun perusperiaatteet verkkokaupoissa
Vänskä, Sini (2019)Käyttöliittymä on ihmisen käyttämän teknologian osa, jonka avulla ihminen pyrkii saavuttamaan päämääränsä ja erittelemään ongelmaansa. Käyttöliittymäsuunnittelu on osa käyttökokemuksen suunnittelua, jolla pyritään vaikuttamaan ...