Consumer Emotions and E-commerce : A Literature Review
Lievonen, M. (2017). Consumer Emotions and E-commerce : A Literature Review. In A. Pucihar, M. K. Borštnar, C. Kittl, P. Ravesteijn, R. Clarke, & R. Bons (Eds.), Bled 2017 : Proceedings of the 30th Bled eConference. Digital Transormation : Form Connecting Things to Transforming Our Lives (pp. 385-402). University of Maribor Press. Bled eConference. https://doi.org/10.18690/978-961-286-043-1
Julkaistu sarjassa
Bled eConferenceTekijät
Toimittajat
Päivämäärä
2017Oppiaine
Basic or discovery scholarshipViestinnän johtaminenBasic or discovery scholarshipCorporate CommunicationTekijänoikeudet
© 2017 University of Maribor Press.
The purpose of this paper is to take a look at the current state of
the research related to consumer emotions in the context of electronic
commerce (e-commerce). As the popularity of online shopping is
constantly growing, the author performed an integrative literature review
of 66 journal articles on e-emotions (consumer emotions visible in an
online environment) and classified the articles into four groups. According
to the analysis of the groups, consumer emotions are present at various
points of the e-commerce relationship from pre-purchase intentions to postconsumption
behavior. Based on this literature review, directions for future
research in e-emotions are also introduced.
Julkaisija
University of Maribor PressEmojulkaisun ISBN
978-961-286-043-1Konferenssi
Kuuluu julkaisuun
Bled 2017 : Proceedings of the 30th Bled eConference. Digital Transormation : Form Connecting Things to Transforming Our LivesJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27179618
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1381]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The effects of two-way communication and chat service usage on consumer attitudes in the e-commerce retailing sector
Mero, Joel (Institute of Applied Informatics at University of Leipzig; Springer Berlin Heidelberg, 2018)In e-commerce retailing (e-retailing), where competitors are only one click away and prices are easy to compare, providing superior customer service and reciprocal communication via a company’s website are important aspects ... -
User experience of an e-commerce website : a case study
Ritonummi, Saima; Niininen, Outi (Routledge, 2022)User Experience (UX) is extremely important for e-commerce websites and their commercial success. The goal of an e-commerce website is to generate sales and increase customer satisfaction, which is why helping users reach ... -
Does the digitalization of retailing disrupt consumers’ attachment to retail places?
Horáková, Julie; Uusitalo, Outi; Munnukka, Juha; Jokinen, Olga (Elsevier, 2022)This study breaks new ground in the marketing domain by extending the concept of place attachment to the study of the online retail environment. We provide empirical evidence that consumers can establish strong attachments ... -
Käyttöliittymösuunnittelun perusperiaatteet verkkokaupoissa
Vänskä, Sini (2019)Käyttöliittymä on ihmisen käyttämän teknologian osa, jonka avulla ihminen pyrkii saavuttamaan päämääränsä ja erittelemään ongelmaansa. Käyttöliittymäsuunnittelu on osa käyttökokemuksen suunnittelua, jolla pyritään vaikuttamaan ... -
Perspective of small enterprises : how web analytics are used by Finnish online retailers?
Pirinen, Esra (2018)Yritysten on tärkeää seurata ja ymmärtää asiakkaiden toimintaa verkossa, jotta osataan tehdä liiketoiminnan ja markkinoinnin kannalta hyödyllisiä päätöksiä. Erilaisten analytiikkatyökalujen avulla datan kerääminen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.