The antecedents and outcomes of online consumer brand experience
Konttinen, J., Karjaluoto, H., & Shaikh, A. A. (2022). The antecedents and outcomes of online consumer brand experience. In O. Niininen (Ed.), Contemporary Issues in Digital Marketing (pp. 49-60). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003093909-7
Toimittajat
Päivämäärä
2022Oppiaine
Digital marketing and CommunicationDigitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala)MarkkinointiBasic or discovery scholarshipHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöTyön ja johtamisen muuttuminen digitaalisessa ajassaDigital marketing and CommunicationDigital Business and Economy (focus area)MarketingBasic or discovery scholarshipSchool of WellbeingEmergent work in the digital eraTekijänoikeudet
© Authors, 2022
Websites are a remarkable cyber asset and a vital part of companies’ marketing communications and sales operations. This chapter discusses how online Consumer Brand Experience is created and affected by website qualities. We develop and test a research model concerning the antecedents and outcomes of Consumer Brand Experience with a sample of 202 respondents in Finland. The findings suggest that website appearance quality dimensions have a significant effect on evoking Consumer Brand Experience, whereas the technical quality dimension does not. Brand trust, electronic Word-of-Mouth intentions, and behavioural intentions are identified as outcomes of consumer brand experiences evoked by website appearance quality. This study supports the previous understanding of online Consumer Brand Experience as a strong predictor of brand trust, Word-of-Mouth and behavioural intentions. The results suggest that marketers and managers should emphasise their websites’ appearance quality attributes to create strong online consumer brand experiences and predict favourable behavioural and brand outcomes.
...
Julkaisija
RoutledgeEmojulkaisun ISBN
978-0-367-55533-7Kuuluu julkaisuun
Contemporary Issues in Digital MarketingAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/101681139
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1381]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
User experience of an e-commerce website : a case study
Ritonummi, Saima; Niininen, Outi (Routledge, 2022)User Experience (UX) is extremely important for e-commerce websites and their commercial success. The goal of an e-commerce website is to generate sales and increase customer satisfaction, which is why helping users reach ... -
“Wild crafted, sustainable, Nordic beauty” : Lumene’s brand identity construction on the brand’s international website
Nurmi, Sonja (2021)Vuonna 2016 suomalainen kosmetiikkabrändi Lumene kävi läpi laajan uudelleenbrändäyksen, jonka johdosta niin brändin ulkonäkö ja tuotteet kuin identiteettikin uudistuivat. Lumene oli säilynyt lähes ennallaan useamman ... -
Social media and consumer power : Opportunities and challenges for digital marketing activities
Vollero, Agostino; Valentini, Chiara (Routledge, 2022)Social Media (SM) have not only become an important part of daily life for individuals, governments and organisations but have also transformed the way people work, learn, consume and socially interact. There are many SM ... -
Korkeakoulujen hakijamarkkinointi : tutkimus korkeakoulujen markkinointiviestinnästä ja hakijan polusta
Valpe, Kati (2020)Tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia korkeakoulujen hakijamarkkinointia, markkinointiviestintää ja hakijan polkua. Tutkimuskysymykset olivat, miten yliopistoon hakeudutaan, mitä informaation lähteitä käytetään ja mikä ... -
Exploring Post-COVID-19 Branding Strategies of African Destinations
Ukpabi, Dandison; Quarshie, Benjamin; Karjaluoto, Heikki (Springer, 2023)The lifting of COVID-19 restrictions has led to the opening of many tourism destinations, with many destination marketing organizations (DMOs) adopting different strategies to attract tourists. This study explores the ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.