JULIET 2022 : Continuing to prepare class teachers as language educators
Moate, J. (2022). JULIET 2022 : Continuing to prepare class teachers as language educators. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 13(6). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2022/juliet-2022
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© Author, 2022
In 1995 JULIET programme was established in the Department of Teacher Education at the University of Jyväskylä and 27 years on, JULIET continues to prepare class teachers specialised in foreign language pedagogy. Each year a ‘home group’ of students join the 35ECTS programme that continues across the four-five years of class teacher education. Over the years, however, significant developments have taken place in the Finnish National Curriculum for Basic Education, in the diversity of students and school communities, and in the JULIET programme itself. This article outlines how JULIET has developed and continues to prepare class teachers specialised in foreign language education today.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2022/juliet-2022Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/160472793
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Multilingual Pedagogies for Anticolonial TESOL? An Analysis of Pre-service Teachers’ Voices from Finland
Ennser-Kananen, Johanna; Iikkanen, Päivi; Skinnari, Kristiina (Springer, 2023)In this chapter, we bring together critical perspectives on the position of English in Finnish society and in the world with data and experiences from a Finnish teacher education context. We show how pre-service English ... -
“I don’t have any idea of what I should know in working life” : the role of English in the profession of a classroom teacher and how teacher training prepares students for working life
Kuitunen, Minttumaari (2020)Englannin kielellä on Suomessa merkittävä asema yhtenä käytetyimmistä vieraista kielistä ja sitä voisikin siis epävirallisesti kutsua kolmanneksi viralliseksi kieleksi. Lisäksi englanti on vahvasti esillä koulutusjärjestelmässä ... -
Distance foreign language education in Finland : a comparison of conceptions and attitudes toward the use of distance education tools among foreign language teacher students and distance EFL teachers
Eela, Lauri (2020)Etäopetus on kasvava opetustapa, jolla on pitkä historia ja jonka vaikutuksia kieltenoppimiseen on maailmalla laajasti tutkittu. Tämä kiinnostus etäopetuksen vaikutuksista erityisesti kielten opetukseen on perusteltua ... -
‘The Class of My Dreams’ as Envisioned by Student Teachers of English : What Is There to Teach about the Language?
Mäntylä, Katja; Kalaja, Paula (Multilingual Matters, 2019)As part of a bigger project on the motivation of future EFL teachers, this chapter sets out to find out what a group of student teachers (N = 67) in Finland thought teaching English would involve once they had graduated ... -
Pre-service teachers’ language mindset and its impact on the engagement and persistence in their language pedagogical studies : a study conducted in EFL teacher education in Finland
Perera, Sonali (2024)In the mindset research field, pre-service teachers’ mindsets are understudied. Their beliefs about the malleability of their English as a Foreign Language (EFL) ability (that it is a predetermined trait – fixed language ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.