dc.contributor.author | Kuosmanen, Anni | |
dc.contributor.author | Toiviainen, Riikka | |
dc.date.accessioned | 2022-11-18T09:38:30Z | |
dc.date.available | 2022-11-18T09:38:30Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83985 | |
dc.description.abstract | Perheellisten ja lapsettomien opiskelijoiden arki koostuu erilaisista osa-alueista ja haastaa heitä eri tavoin. COVID-19 pandemian aikaiset opintojen haasteet korostavat kiinnittymisen tutkimisen tärkeyttä, sillä opintoihin kiinnittymisen on todettu olevan yhteydessä esimerkiksi opintojen etenemiseen sekä toisaalta opintojen keskeyttämiseen. Selvitimme yliopisto-opintoihin kiinnittymisen tilaa University Students Engagement Inventory (USEI) -mittarin avulla. Tutkimus osoitti, että perheelliset opiskelijat ovat vahvemmin opintoihinsa kiinnittyneitä kuin lapsettomat opiskelijat. Tämä voi johtua siitä, että etäopetusjärjestelyt helpottavat perheellisiä opiskelijoita eri elämän osa-alueiden yhdistämisen suhteen, jolloin he voivat paremmin myös kiinnittyä opintoihinsa. Lapsettomia opiskelijoita puolestaan haastaa erityisesti motivaation puute, joka mahdollisesti kumpuaa sosiaalisten kontaktien vähenemisestä pandemia-aikana. | fi |
dc.format.extent | 49 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | opintoihin kiinnittyminen | |
dc.subject.other | perheelliset opiskelijat | |
dc.subject.other | lapsettomat opiskelijat | |
dc.subject.other | USEI-mittari | |
dc.title | Perheellisten ja lapsettomien yliopisto-opiskelijoiden opintoihin kiinnittyminen COVID-19 pandemian varjossa | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202211185272 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Education and Psychology | en |
dc.contributor.laitos | Kasvatustieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Education | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Aikuiskasvatus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Adult Education | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.rights.accesslevel | restrictedAccess | |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 102 | |
dc.subject.yso | COVID-19 | |
dc.subject.yso | opiskelijat | |
dc.subject.yso | yliopistot | |
dc.subject.yso | korkeakouluopiskelu | |
dc.subject.yso | opiskelu | |
dc.subject.yso | perheet | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |
dc.rights.accessrights | The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation). | en |
dc.rights.accessrights | Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema.. | fi |