Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKuosmanen, Anni
dc.contributor.authorToiviainen, Riikka
dc.date.accessioned2022-11-18T09:38:30Z
dc.date.available2022-11-18T09:38:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83985
dc.description.abstractPerheellisten ja lapsettomien opiskelijoiden arki koostuu erilaisista osa-alueista ja haastaa heitä eri tavoin. COVID-19 pandemian aikaiset opintojen haasteet korostavat kiinnittymisen tutkimisen tärkeyttä, sillä opintoihin kiinnittymisen on todettu olevan yhteydessä esimerkiksi opintojen etenemiseen sekä toisaalta opintojen keskeyttämiseen. Selvitimme yliopisto-opintoihin kiinnittymisen tilaa University Students Engagement Inventory (USEI) -mittarin avulla. Tutkimus osoitti, että perheelliset opiskelijat ovat vahvemmin opintoihinsa kiinnittyneitä kuin lapsettomat opiskelijat. Tämä voi johtua siitä, että etäopetusjärjestelyt helpottavat perheellisiä opiskelijoita eri elämän osa-alueiden yhdistämisen suhteen, jolloin he voivat paremmin myös kiinnittyä opintoihinsa. Lapsettomia opiskelijoita puolestaan haastaa erityisesti motivaation puute, joka mahdollisesti kumpuaa sosiaalisten kontaktien vähenemisestä pandemia-aikana.fi
dc.format.extent49
dc.language.isofi
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otheropintoihin kiinnittyminen
dc.subject.otherperheelliset opiskelijat
dc.subject.otherlapsettomat opiskelijat
dc.subject.otherUSEI-mittari
dc.titlePerheellisten ja lapsettomien yliopisto-opiskelijoiden opintoihin kiinnittyminen COVID-19 pandemian varjossa
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202211185272
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden ja psykologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Education and Psychologyen
dc.contributor.laitosKasvatustieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Educationen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineAikuiskasvatusfi
dc.contributor.oppiaineAdult Educationen
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.rights.accesslevelrestrictedAccess
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.contributor.oppiainekoodi102
dc.subject.ysoCOVID-19
dc.subject.ysoopiskelijat
dc.subject.ysoyliopistot
dc.subject.ysokorkeakouluopiskelu
dc.subject.ysoopiskelu
dc.subject.ysoperheet
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation).en
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema..fi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright