Perheellisten ja lapsettomien yliopisto-opiskelijoiden opintoihin kiinnittyminen COVID-19 pandemian varjossa

Abstract
Perheellisten ja lapsettomien opiskelijoiden arki koostuu erilaisista osa-alueista ja haastaa heitä eri tavoin. COVID-19 pandemian aikaiset opintojen haasteet korostavat kiinnittymisen tutkimisen tärkeyttä, sillä opintoihin kiinnittymisen on todettu olevan yhteydessä esimerkiksi opintojen etenemiseen sekä toisaalta opintojen keskeyttämiseen. Selvitimme yliopisto-opintoihin kiinnittymisen tilaa University Students Engagement Inventory (USEI) -mittarin avulla. Tutkimus osoitti, että perheelliset opiskelijat ovat vahvemmin opintoihinsa kiinnittyneitä kuin lapsettomat opiskelijat. Tämä voi johtua siitä, että etäopetusjärjestelyt helpottavat perheellisiä opiskelijoita eri elämän osa-alueiden yhdistämisen suhteen, jolloin he voivat paremmin myös kiinnittyä opintoihinsa. Lapsettomia opiskelijoita puolestaan haastaa erityisesti motivaation puute, joka mahdollisesti kumpuaa sosiaalisten kontaktien vähenemisestä pandemia-aikana.
Main Authors
Format
Theses Bachelor thesis
Published
2021
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202211185272Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish
License
In Copyright
Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema..

Share