Barriers to Data-Driven Decision-Making Among Online Retailers
Kemppainen, T., Frank, L., Makkonen, M., & Kallio, A. (2022). Barriers to Data-Driven Decision-Making Among Online Retailers . In A. Pucihar, M. Kljajić Borštnar, R. Bons, A. Sheombar, G. Ongena, & D. Vidmar (Eds.), 35th Bled eConference : Digital Restructuring and Human (Re)action (pp. 327-342). University of Maribor. https://doi.org/10.18690/um.fov.4.2022.20
Toimittajat
Päivämäärä
2022Oppiaine
Sustainable BusinessMarkkinointiKestävä liiketoiminta ja talous (painoala)Basic or discovery scholarshipSustainable BusinessMarketingSustainable Business and Economy (focus area)Basic or discovery scholarshipTekijänoikeudet
© 2022 Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
This study investigates the barriers to data-driven decision-making among online retailers. The study seeks to deepen the previous knowledge by considering data-driven decision-making as a process and identifying the critical obstacles within its different (6) stages. Qualitative interview data (N=10) collected from Finnish e-commerce professionals are analyzed. The findings show that barriers to data-driven decision-making occur at all stages during the decision-making process. The barriers are mostly related to the employees’ and the management’s expertise in collecting, organizing, analyzing, summarizing, synthesizing, and prioritizing data. In addition, attitudinal, technical, and strategy-related barriers can hinder data-driven decision-making. The findings suggest that all the stages included in the data-driven decision-making process and the obstacles that prevent data-driven decision-making during the different stages should be carefully investigated and considered by online retailers.
...
Julkaisija
University of MariborEmojulkaisun ISBN
978-961-286-616-7Konferenssi
Bled eConferenceKuuluu julkaisuun
35th Bled eConference : Digital Restructuring and Human (Re)actionAsiasanat
Alkuperäislähde
https://press.um.si/index.php/ump/catalog/view/691/927/2331-1Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/156650062
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Informaatioteknologian tiedekunta [2294]
- Kauppakorkeakoulu [1365]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Barriers to Responsible Consumption in e-Commerce : Evidence from Fashion Shoppers
Kemppainen, Tiina; Frank, Lauri; Makkonen, Markus; Oona-Iina Hyvönen (University of Maribor, 2021)This qualitative study investigates the barriers to responsible consumption in e-commerce from the online shoppers’ viewpoint. The purpose of the study is to increase our understanding of what prevents young adults from ... -
"Just let me buy my thing!" : A survey study on consumers' perceptions of social influence in E-Commerce
Nevala, Emma (2023)Tämän tutkielma tutki sosiaalisen vaikuttamisen keinoja verkkokaupassa. Kuluttajien käyttäytymiseen vaikuttaminen on nykyään yleistä, mutta se ei ole saanut kaipaamaansa huomiota tutkimusmaailmassa. Etenkin tutkimus siitä, ... -
Investigating switching intention of e-commerce live streaming users
Ye, Dingyu; Liu, Fufan; Cho, Dongmin; Jia, Zhengzhi (Cell Press, 2022)As a new way of shopping, e-commerce live streaming (ELS) has gained unprecedented growth and popularity in the past years, especially in China. Because of the considerable rivalry in the ELS market, users frequently switch ... -
Inbound marketing : practical aspects of promoting goods and services in e-commerce
Baranchenko, Yevhen; Aksom, Herman; Zhylinska, Oksana; Firsova, Svitlana; Datskova, Daryna (Sumy State University, 2019)This paper summarizes the features of the functioning of e-commerce in Ukraine. It has been proven that the activity of e-shops as important subjects of the e-commerce market is under-regulated. This leads to consumer ... -
User experience on an ecommerce website : a case study
Ritonummi, Saima (2020)Käyttökokemus (UX) koostuu käyttäjän sekä käyttöliittymän vuorovaikutuksesta tietyssä kontekstissa, sisältäen myös kokemukseen liittyvät tunteet sekä ajatukset. Käytettävyys puolestaan käsittää käyttöliittymän tehokkuuden ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.