Research data for dissertation: Classroom interaction around mobile devices in English lessons at Finnish comprehensive schools
Aineisto väitöskirjaa varten: Luokkahuonevuorovaikutus mobiililaitteiden ympärillä peruskoulun englannin tunneilla
Vänttinen, Minttu. Research data for dissertation: Classroom interaction around mobile devices in English lessons at Finnish comprehensive schools. V. 17.12.2021. 10.17011/jyx/dataset/83323
Authors
Date
2022Access restrictions
Restricted use due to personal information protection. You can still contact author to ask for a copy of the material.
Copyright
Vänttinen, Minttu and University of Jyväskylä
The data consist of audio-video recordings made in 19 English lessons at four Finnish comprehensive schools during the academic year 2020-2021. In addition, screen recordings were made of the mobile devices used in four of the lessons. Altogether there is ca. 51,5 hours of video data. The participating students were from grades 4 to 9 (age: 10-15 years). Mobile devices were used for learning tasks on each lesson. The study investigates how peer interaction is built and sustained around mobile devices in classroom settings. Aineisto koostuu audio-videonauhoitteista englannin kielten tunneilta neljässä suomalaisessa peruskoulussa sekä näytöntallenteista, joita tehtiin neljällä tunnilla käytetyillä mobiililaitteilla. Yhteensä nauhoituksia on 19 oppitunnilta (n. 51,5 h) lukuvuodelta 2020-2021. Osallistuvat oppilaat olivat luokilta 4-9 (ikä 10-15 vuotta). Oppitunneilla käytettiin mobiililaitteita opiskelutarkoitukseen. Tutkimuksessa tarkastellaan oppilaiden välisen vuorovaikutuksen rakentumista mobiililaitteiden ympärillä luokkahuonekontekstissa.
Keywords
Dataset in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/ResearchDataset/156572084
Metadata
Show full item recordCollections
- Tutkimusdata [274]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Anxiety during English lessons among ninth graders in a Finnish comprehensive school
Kyyrönen, Marja-Sirkku (1997) -
Teacher authority in the classroom : views of Finnish basic school English teachers and classroom teachers
Räsänen, Janne (2021)Tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten peruskoulun opettajien suhtautumista opettajan auktoriteettiin, sekä siihen vaikuttaviin tekijöihin. Opettajan auktoriteetin on perinteisesti nähty tarkoittavan opettajan valtaa ... -
A Validation Study of Classroom Assessment Scoring System-Secondary in the Finnish School Context
Virtanen, Tuomo; Pakarinen, Eija; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Poikkeus, Anna-Maija; Siekkinen, M.; Nurmi, Jari-Erik (Sage Publications, 2018)This study examined the reliability and validity of the Classroom Assessment Scoring System–Secondary (CLASS-S) in Finnish classrooms. Trained observers coded classroom interactions based on video recordings of 46 Grade 6 ... -
Socialization, language choice and belonging : language norms in a first and second grade English medium class
Copp Jinkerson, Alicia (University of Jyväskylä, 2012) -
English language children’s literature in teaching : an overview of the current situation in the Finnish elementary school’s English language classrooms.
Hänninen, Maiju (2021)Kirjallisuuden lukemisen katsotaan olevan hyödyllistä kielten oppimiselle ja yleisesti myös kehitykselle. Lukija-identiteettimme kerrotaan alkavan muodostuvan jo varhaislapsuudessa, ja näin ollen lukija-identiteetin ...