Research data for dissertation: Classroom interaction around mobile devices in English lessons at Finnish comprehensive schools
Abstract
The data consist of audio-video recordings made in 19 English lessons at four Finnish comprehensive schools during the academic year 2020-2021. In addition, screen recordings were made of the mobile devices used in four of the lessons. Altogether there is ca. 51,5 hours of video data. The participating students were from grades 4 to 9 (age: 10-15 years). Mobile devices were used for learning tasks on each lesson. The study investigates how peer interaction is built and sustained around mobile devices in classroom settings.
Aineisto koostuu audio-videonauhoitteista englannin kielten tunneilta neljässä suomalaisessa peruskoulussa sekä näytöntallenteista, joita tehtiin neljällä tunnilla käytetyillä mobiililaitteilla. Yhteensä nauhoituksia on 19 oppitunnilta (n. 51,5 h) lukuvuodelta 2020-2021. Osallistuvat oppilaat olivat luokilta 4-9 (ikä 10-15 vuotta). Oppitunneilla käytettiin mobiililaitteita opiskelutarkoitukseen. Tutkimuksessa tarkastellaan oppilaiden välisen vuorovaikutuksen rakentumista mobiililaitteiden ympärillä luokkahuonekontekstissa.
Aineisto koostuu audio-videonauhoitteista englannin kielten tunneilta neljässä suomalaisessa peruskoulussa sekä näytöntallenteista, joita tehtiin neljällä tunnilla käytetyillä mobiililaitteilla. Yhteensä nauhoituksia on 19 oppitunnilta (n. 51,5 h) lukuvuodelta 2020-2021. Osallistuvat oppilaat olivat luokilta 4-9 (ikä 10-15 vuotta). Oppitunneilla käytettiin mobiililaitteita opiskelutarkoitukseen. Tutkimuksessa tarkastellaan oppilaiden välisen vuorovaikutuksen rakentumista mobiililaitteiden ympärillä luokkahuonekontekstissa.
Main Author
Format
Dataset
Published
2022
Subjects
Publication in research information system
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202209264662Use this for linking
DOI
https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/83323
Language
Finnish,English
Citation
- Vänttinen, Minttu. Research data for dissertation: Classroom interaction around mobile devices in English lessons at Finnish comprehensive schools. V. 17.12.2021. 10.17011/jyx/dataset/83323
Tietueella ei ole tiedostoja.
Restricted use due to personal information protection. You can still contact author to ask for a copy of the material.
CopyrightVänttinen, Minttu and University of Jyväskylä