Luokanopettajien kenttäkokemus ja opettajuuden ideaalit eivät kohtaa
Fornaciari, A. (2021). Luokanopettajien kenttäkokemus ja opettajuuden ideaalit eivät kohtaa. Kasvatus, 52(1), 122-125. https://journal.fi/kasvatus/article/view/107974
Published in
KasvatusAuthors
Date
2021Copyright
© Kirjoittaja & Suomen kasvatustieteellinen seura, 2021
Publisher
Suomen kasvatustieteellinen seuraISSN Search the Publication Forum
0022-927XKeywords
Original source
https://journal.fi/kasvatus/article/view/107974Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/86995695
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
"Niin sinne vaan luokkaan ja katotaan keväällä, missä kunnossa opettaja on" : oppivelvollisuuskoulutuksen uudistusten seuraukset opettajuuteen ja ammatillisuuteen luokanopettajien kokemana
Saloniemi, Mervi (2020)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää opettajien kokemuksia useiden oppivelvollisuuskoulutusuudistusten merkityksestä heidän opettajuuteensa ja ammatillisuuteensa. Tutkimus toteutettiin haastattelututkimuksena ... -
Luokanopettajien ammatillinen toimijuus pedagogiikan näkökulmasta
Teittinen, Turo; Gröhn, Noora (2020)Tutkimuksessa tarkastellaan luokanopettajien ammatillista toimijuutta pedagogiikan näkökulmasta ja sen keskeisiä tekijöitä: pedagogista ajattelua ja toimintaa, opettajien yhteistyötä sekä ammatillista kehittymistä. Pedagogista ... -
Kohtaa - osallista - edistä (KOE!) : toimijuusjohtamisen askeleet
Hökkä, Päivi; Paloniemi, Susanna; Vähäsantanen, Katja; Mahlakaarto, Salme; Paavola, Vilja; Rossi, Merianna (Jyväskylän yliopisto, 2017) -
Pellon pientareelta akateemisiin sfääreihin: opettajuuden rakentuminen ja muuttuminen sotienjälkeisessä Suomessa opettajien omaelämäkertojen valossa
Säntti, Janne (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2007)Tutkimuksen aineistona ovat opettajien kirjalliset omaelämäkerrat. Vaikka osa opettajista onkin syntynyt ennen toista maailmansotaa, ulottuu tutkimuksen ajallinen kaari sotienjälkeisestä Suomesta kirjoitushetkellä vallinneeseen ... -
Kohti sensitiivistä musiikin opettamista : ammattitaidon ja opettajuuden rakentumisen polkuja
Huhtinen-Hildén, Laura (University of Jyväskylä, 2012)