Show simple item record

dc.contributor.authorMuikku, Kaisa
dc.date.accessioned2022-08-01T05:18:38Z
dc.date.available2022-08-01T05:18:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82419
dc.description.abstractTatcha on amerikkalainen kauneusbrändi, joka on saanut inspiraationsa japanilaisesta kulttuurista. Heidän lähestymistapansa kauneuteen ja ihonhoitoon on holistinen ja kokonaisvaltainen: itsestä huolehtiminen on välittämistä henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista. Tatchan brändifilosofian mukaan on olennaista olla tietoisesti läsnä ja harmoniassa itsensä kanssa sekä kunnioittaa ja suojella luontoa. Brändin vahvat arvot ja ideologiat tekevät heistä mielenkiintoisen tutkimuskohteen diskurssintutkimuksen näkökulmasta. Tutkielma vastaa kysymyksiin 1) Mitä eri diskursseja voidaan tunnistaa Tatchan nettisivulta? ja 2) Miten Tatcha rakentaa multimodaalisesti brändi-identiteettinsä nettisivullaan? Kiinnostuksenkohteena on myös se, miten brändi käsittelee, esittelee ja hyödyntää suhdettaan japanilaiseen kulttuuriin ja tietotaitoon. Materiaali koostuu Tatchan englanninkielisistä nettisivuista. Aineistoa analysoitiin erityisesti multimodaalisen diskurssianalyysin näkökulmasta, mutta sitä pohjustettiin myös nettisivujen analyysin viitekehyksellä sekä korpusanalyysilla. Tatchan nettisivuilta tunnistettiin neljä päädiskurssia multimodaalisen analyysin avulla: ”Geishan salaisuudet”, ”Hyvinvointi”, ”Kestävä kehitys” sekä ”Hyväntekeväisyys”, joiden varaan Tatchan brändiidentiteetti rakentuu. Tutkimustuloksista käy myös ilmi, että Tatchan on minimalistinen ja holistinen luksusbrändi, jolla on vahva arvopohja. Sen brändi-identiteetti rakentuu yllä mainittujen diskurssien varaan, joiden lisäksi Tatcha esittää itsensä välittävänä ja vastuullisena brändinä, jolle tietoinen läsnäolo, vastuullisuus, välittäminen ja ympäristöystävällisyys ovat tärkeitä. Tutkielma on tapaustutkimus, joka toimii esimerkkinä bränditutkimuksesta diskurssintutkimuksen näkökulmasta.fi
dc.format.extent82
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.othermultimodal discourse analysis
dc.subject.othercorpus analysis
dc.subject.otherbrand identity
dc.subject.otherbeauty brand
dc.title”From Skin to Soul" : a case study of a beauty brand website
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202208013975
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysotapaustutkimus
dc.subject.ysodiskurssi
dc.subject.ysobrändit
dc.subject.ysobrändäys
dc.subject.ysodiskurssianalyysi
dc.subject.ysomultimodaalisuus
dc.subject.ysocase study
dc.subject.ysodiscourse
dc.subject.ysobrands
dc.subject.ysobranding
dc.subject.ysodiscourse analysis
dc.subject.ysomultimodality
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright