Datamigraation vaikutukset asiakaskokemukseen
Tekijät
Päivämäärä
2022Pääsyrajoitukset
Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema..
Muutosten ja muuttuvien järjestelmien keskellä yritysten on kyettävä huolehtimaan asiakkaiden tarpeista ja niihin vastaamisesta, jotta asiakaskokemus ja asiakkaiden tyytyväisyys on mahdollista pitää korkeana. Tutkielman keskiössä on yrityskaupan myötä syntynyt datamigraatioprojekti, ja tutkielmassa tarkastellaan tämän projektin vaikutusta asiakaskokemukseen. Merkityksellinen asiakaskokemus johtaa asiakkaiden tyytyväisyyteen, joka on kilpailuedun saavuttamiseksi välttämätöntä.
Tutkielmassa tarkastellaan, kuinka datamigraatioprojektin myötä tapahtunut uuden järjestelmän käyttöön siirtyminen vaikuttaa asiakaskokemukseen. Toinen tarkasteltava näkökulma on se, millaisia asiakaskokemukseen kohdistuvia vaikutuksia uuden järjestelmän käyttöönottamisella on siinä tapauksessa, kun asiakkaita ei osallisteta käyttöönotettavan järjestelmän kehittämiseen.
Tutkimustulosten perusteella havaittiin, että datamigraatioprojektilla on ollut merkittävä vaikutus asiakaskokemukseen. Tutkimustulosten perusteella olisikin tärkeää, että tulevaisuuden tutkimuksessa keskityttäisiin siihen, miten asiakkaita voisi kaikkein parhaiten osallistaa tämän tyyppisiin projekteihin, jotta asiakaskokemus ei heikkene datamigraation tai muun vastaavan järjestelmämuutoksen myötä.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29740]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
GDPR-asetuksen ja PSD2-direktiivin vaikutukset digitaalisiin pankkipalveluihin ja asiakaskokemukseen
Toivoniemi, Maria (2020)Tietosuoja-asetus ja uusi maksupalveludirektiivi ovat muutamien viime vuosien aikana olleet laajoja lakimuutoksia, joiden vaikutusta asiakaskokemukseen ja digitaalisiin pankkipalveluihin ei juurikaan ole tutkittu. Tässä ... -
Kanavaintegraation laadun vaikutus asiakaskokemukseen ja kaikkikanavaiseen käyttöaikomukseen
Kitinoja, Joni (2022)Teknologisen kehityksen myötä yritykset ovat tuoneet useita erilaisia kanavia, joiden kautta kuluttajat voivat olla vuorovaikutuksessa yritysten kanssa. Kanavien lisääntyessä kanavien välinen yhteistoiminta ei ole ... -
Offline-kanavan merkitys asiakaskokemukseen ja -uskollisuuteen omnikanavayrityksessä : case Zalando
Nordlund, Linda (2020)Tässä Pro gradu -tutkielmassa tutkitaan offline-kanavan vaikutusta asiakaskokemukseen omnikanavayrityksessä. Tarkoitus on selvittää, millainen kokemus asiakkaille muodostuu verkkokauppa Zalandossa sekä yleisesti perinteisessä ... -
Ostopäätöksen syntyminen asiakaskokemukseen pohjautuen eri toimialoilla
Lohi, Valtteri (2022)Tämän Pro gradu -tutkielman tavoitteena on selvittää millä tavalla asiakaskokemus vaikuttaa ostopäätöksen syntymiseen eri toimialoilla ja mitkä asiakaskokemukseen vaikuttavat ominaisuudet vaikuttavat eniten ostopäätökseen. ... -
Entrepreneurial choices depend on trust : Some global evidence
Mangeloja, Esa; Ovaska, Tomi; Takashima, Ryo (Springer Science and Business Media LLC, 2022)Interpersonal trust and people’s trust in institutions are important components of social capital, which has been shown to have not only innate social value but also diverse direct and indirect positive social and economic ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.