Datamigraation vaikutukset asiakaskokemukseen
Authors
Date
2022Access restrictions
The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation).
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Muutosten ja muuttuvien järjestelmien keskellä yritysten on kyettävä huolehtimaan asiakkaiden tarpeista ja niihin vastaamisesta, jotta asiakaskokemus ja asiakkaiden tyytyväisyys on mahdollista pitää korkeana. Tutkielman keskiössä on yrityskaupan myötä syntynyt datamigraatioprojekti, ja tutkielmassa tarkastellaan tämän projektin vaikutusta asiakaskokemukseen. Merkityksellinen asiakaskokemus johtaa asiakkaiden tyytyväisyyteen, joka on kilpailuedun saavuttamiseksi välttämätöntä.
Tutkielmassa tarkastellaan, kuinka datamigraatioprojektin myötä tapahtunut uuden järjestelmän käyttöön siirtyminen vaikuttaa asiakaskokemukseen. Toinen tarkasteltava näkökulma on se, millaisia asiakaskokemukseen kohdistuvia vaikutuksia uuden järjestelmän käyttöönottamisella on siinä tapauksessa, kun asiakkaita ei osallisteta käyttöönotettavan järjestelmän kehittämiseen.
Tutkimustulosten perusteella havaittiin, että datamigraatioprojektilla on ollut merkittävä vaikutus asiakaskokemukseen. Tutkimustulosten perusteella olisikin tärkeää, että tulevaisuuden tutkimuksessa keskityttäisiin siihen, miten asiakkaita voisi kaikkein parhaiten osallistaa tämän tyyppisiin projekteihin, jotta asiakaskokemus ei heikkene datamigraation tai muun vastaavan järjestelmämuutoksen myötä.
...
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29624]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
GDPR-asetuksen ja PSD2-direktiivin vaikutukset digitaalisiin pankkipalveluihin ja asiakaskokemukseen
Toivoniemi, Maria (2020)Tietosuoja-asetus ja uusi maksupalveludirektiivi ovat muutamien viime vuosien aikana olleet laajoja lakimuutoksia, joiden vaikutusta asiakaskokemukseen ja digitaalisiin pankkipalveluihin ei juurikaan ole tutkittu. Tässä ... -
Kanavaintegraation laadun vaikutus asiakaskokemukseen ja kaikkikanavaiseen käyttöaikomukseen
Kitinoja, Joni (2022)Teknologisen kehityksen myötä yritykset ovat tuoneet useita erilaisia kanavia, joiden kautta kuluttajat voivat olla vuorovaikutuksessa yritysten kanssa. Kanavien lisääntyessä kanavien välinen yhteistoiminta ei ole ... -
Offline-kanavan merkitys asiakaskokemukseen ja -uskollisuuteen omnikanavayrityksessä : case Zalando
Nordlund, Linda (2020)Tässä Pro gradu -tutkielmassa tutkitaan offline-kanavan vaikutusta asiakaskokemukseen omnikanavayrityksessä. Tarkoitus on selvittää, millainen kokemus asiakkaille muodostuu verkkokauppa Zalandossa sekä yleisesti perinteisessä ... -
Ostopäätöksen syntyminen asiakaskokemukseen pohjautuen eri toimialoilla
Lohi, Valtteri (2022)Tämän Pro gradu -tutkielman tavoitteena on selvittää millä tavalla asiakaskokemus vaikuttaa ostopäätöksen syntymiseen eri toimialoilla ja mitkä asiakaskokemukseen vaikuttavat ominaisuudet vaikuttavat eniten ostopäätökseen. ... -
Esineiden internet vähittäiskaupan alalla ja sen vaikutukset asiakaskokemukseen
Yrjänä, Laura (2017)Esineiden internet (IoT) on verkkoon kytkettyjen laitteiden ja esineiden kokonaisuus, jonka mahdollisuudet on havaittu monilla eri aloilla. Vähittäiskaupan alan kovan kilpailun vuoksi esineiden internet -innovaatiot ...