Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorUusitalo, Outi
dc.contributor.authorEkström, Katarina
dc.date.accessioned2022-06-21T07:33:52Z
dc.date.available2022-06-21T07:33:52Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81914
dc.description.abstractOrganisaatiot ovat uudistaneet brändejään kasvavissa määrin 2000-luvun alusta alkaen ja brändiuudistukset ovat nouseva tutkimusalue myös akateemisessa kentässä. Aiempi tutkimus ei kuitenkaan tarjoa riittävän kokonaisvaltaista ymmärrystä brändiuudistusten toteuttamisesta. Tämän tutkimuksen tavoitteena on luoda laajaan empiiriseen näyttöön perustuva, ammatinharjoittajien sovellettavissa oleva viitekehys revolutiivisen brändiuudistuksen toteuttamiseen. Tutkimuksen keskiössä on brändiuudistusprosessi sekä sen ajurit, vaiheet ja onnistumiseen vaikuttaneet tekijät. Tutkimusaineisto on kerätty teemahaastattelumenetelmällä kahdeksasta suomalaisesta yrityksestä, jotka ovat toteuttaneet brändiuudistuksen ja sen yhteydessä nimenvaihdoksen vuoden 2015 jälkeen. Tulosten perusteella brändiuudistus alkaa kontekstin, ajureiden ja tavoitteiden määrittämisellä, jota seuraa varsinainen brändiuudistusprosessi. Sen osa-alueita ovat aloitus-, analyysi-, suunnittelu-, toteutus- ja jatkotyövaiheet sekä monivaiheiset alaprosessit, joihin kuuluvat sidosryhmäviestintä ja -yhteistyö, monitorointi ja arviointi sekä menestystekijöiden huomiointi. Tutkimuksessa kuvattiin vaiheiden sisältö sekä niissä käytettävät menetelmät. Lisäksi tutkimuksessa tunnistettiin brändiuudistuksen ajureita ja tavoitteita, ihmisiin ja prosessiin liittyviä menestystekijöitä sekä brändiuudistusten lopputuloksia. Tutkimuksessa esitetty viitekehys tarjoaa yrityksille käytännöllisen ja kokonaisvaltaisen mallin revolutiivisen brändiuudistuksen toteuttamiseen, ja sillä on merkittäviä kontribuutioita akateemisella kentällä ja yritysmaailmassa.fi
dc.format.extent59
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.otherbrändiuudistus
dc.subject.otherrevolutiivinen brändiuudistus
dc.titleRevolutiiviset brändiuudistukset suomalaisissa yrityksissä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202206213521
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysobrändit
dc.subject.ysobrändäys
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot