University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Revolutiiviset brändiuudistukset suomalaisissa yrityksissä

Thumbnail
View/Open
1.0 Mb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Ekström, Katarina
Date
2022
Discipline
MarkkinointiMarketing
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Organisaatiot ovat uudistaneet brändejään kasvavissa määrin 2000-luvun alusta alkaen ja brändiuudistukset ovat nouseva tutkimusalue myös akateemisessa kentässä. Aiempi tutkimus ei kuitenkaan tarjoa riittävän kokonaisvaltaista ymmärrystä brändiuudistusten toteuttamisesta. Tämän tutkimuksen tavoitteena on luoda laajaan empiiriseen näyttöön perustuva, ammatinharjoittajien sovellettavissa oleva viitekehys revolutiivisen brändiuudistuksen toteuttamiseen. Tutkimuksen keskiössä on brändiuudistusprosessi sekä sen ajurit, vaiheet ja onnistumiseen vaikuttaneet tekijät. Tutkimusaineisto on kerätty teemahaastattelumenetelmällä kahdeksasta suomalaisesta yrityksestä, jotka ovat toteuttaneet brändiuudistuksen ja sen yhteydessä nimenvaihdoksen vuoden 2015 jälkeen. Tulosten perusteella brändiuudistus alkaa kontekstin, ajureiden ja tavoitteiden määrittämisellä, jota seuraa varsinainen brändiuudistusprosessi. Sen osa-alueita ovat aloitus-, analyysi-, suunnittelu-, toteutus- ja jatkotyövaiheet sekä monivaiheiset alaprosessit, joihin kuuluvat sidosryhmäviestintä ja -yhteistyö, monitorointi ja arviointi sekä menestystekijöiden huomiointi. Tutkimuksessa kuvattiin vaiheiden sisältö sekä niissä käytettävät menetelmät. Lisäksi tutkimuksessa tunnistettiin brändiuudistuksen ajureita ja tavoitteita, ihmisiin ja prosessiin liittyviä menestystekijöitä sekä brändiuudistusten lopputuloksia. Tutkimuksessa esitetty viitekehys tarjoaa yrityksille käytännöllisen ja kokonaisvaltaisen mallin revolutiivisen brändiuudistuksen toteuttamiseen, ja sillä on merkittäviä kontribuutioita akateemisella kentällä ja yritysmaailmassa. ...
Keywords
brändiuudistus revolutiivinen brändiuudistus brändit brändäys markkinointi
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202206213521

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [25585]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Brändiorientaatio startup-yrityksissä 

    Pitkänen, Jaana (2016)
  • Digitaalisen sisältömarkkinoinnin hyödyntäminen suomalaisissa B2B-yrityksissä 

    Sällilä, Karoliina (2021)
    Tänä päivänä asiakkaat vieroksuvat päällekäyvää markkinointiviestintää. Markkinoinnissa on oleellista saada ansaittua asiakkaan huomio tuottamalla heille arvokasta ja mielenkiintoista sisältöä. Digitaalinen sisältömarkkinointi ...
  • Sosiaalisen median vaikutukset kilpaurheilujoukkueen brändipääomaan : tutkimus suomalaisen Lentopallon Mestaruusliigasta 

    Heinonen, Laura (2021)
    Digitaalisuuden ja teknologian kehityksen seurauksena sekä brändäys että markkinointi ovat murroksessa. Brändien strateginen johtaminen ja brändipääoman rakentaminen ovat kriittisiä tekijöitä liiketoiminnan menestyksen ...
  • Digitization of the communication and its implications for marketing 

    Lipiäinen, Heini (University of Jyväskylä, 2014)
  • Yritysten tuotesijoittelu ja brändäys YouTubessa 

    Hietala, Waltteri (2019)
    Videopalvelu YouTuben käyttö on arkipäivää tänään lähestulkoon kaikille, ja videopalvelun suosion valtaisa kasvu on herättänyt yritykset huomioimaan YouTuben kasvavan merkityksen markkinointikanavana. Tässä kandidaatin-t ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre