Tilastotieteelliset menetelmät pelikehityksessä
Tekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tässä kandidaatintutkielmassa selvitetään mitä kaikkia tilastotieteellisiä menetelmiä tai tekoälyä voidaan käyttää pelikehityksessä mahdollisimman tyydyttävän pelikokemuksen luomiseen pelaajalle. Tutkimustulokset osoittivat menetelmien olevan hyödyllisiä
apukeinoja pelien parantamiseen pelikehityksen kannalta This thesis studies how gamedevelopers can create the most satisfying experience
for players using statistical methods or artificial intelligence as tools in game development.
According to the research results, statistical methods are shown to be useful tools in game
development
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5321]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
MuZero ja mallipohjainen vahvistusoppiminen
Leinonen, Hertta (2021)Tutkielmassa pyritään selvittämään, mitä mallipohjainen vahvistusoppiminen tarkoittaa, ja kuinka sitä hyödynnetään MuZero-nimisen tekoälyn algoritmissa. MuZeroa on testattu menestyksekkäästi sekä klassisissa lautapeleissä, ... -
Oliosuuntautuneisuus pelikehityksessä
Keränen, Harri (2022)Pelien suunnittelun ja kehityksen yleisimpä keinoja on oliosuuntautuneisuuden hyödyntäminen. Olioajattelu perustuu käsitteeseen, jossa ohjelmiston, tai jonkin muun kokonaisuuden nähdään koostuvan monesta pienestä entiteetistä, ... -
Fysiikkamoottorit pelikehityksessä
Lehto, Jyri (2012)Tutkielmassa tarkastellaan fysiikkamoottoreiden toimintaa XNAkehyksessä. Konstruktiivisessa osassa toteutetaan adapterikirjasto, joka mahdollistaa fysiikkamoottoreiden nopean ja sujuvan vaihdon ja testaamisen. -
Matchmaking-järjestelmät videopeleissä
Karppinen, Paavo (2021)Ottelunmuodostuksella (matchmaking) tarkoitetaan tapaa valita pelaajat pelaamaan ottelua. Taitoihin perustuva matchmaking ei ole enää nykyaikana ainoa mahdollinen järjestelmä vaan parempia vaihtoehtoja on saatavilla, kuten ... -
A comprehensive guide to the physics and usage of PYTHIA 8.3
Bierlich, Christian; Chakraborty, Smita; Desai, Nishita; Gellersen, Leif; Helenius, Ilkka; Ilten, Philip; Lönnblad, Leif; Mrenna, Stephen; Prestel, Stefan; Preuss, Christian T.; Sjöstrand, Torbjörn; Skands, Peter; Utheim, Marius; Verheyen, Rob (SciPost Foundation, 2022)This manual describes the Pythia event generator, the most recent version of an evolving physics tool used to answer fundamental questions in particle physics. The program is most often used to generate high-energy-physics ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.