Fysiikkamoottorit pelikehityksessä
Tutkielmassa tarkastellaan fysiikkamoottoreiden toimintaa XNAkehyksessä. Konstruktiivisessa osassa toteutetaan adapterikirjasto, joka mahdollistaa fysiikkamoottoreiden nopean ja sujuvan vaihdon ja testaamisen.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [23424]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
HTML5 monialustaisessa pelikehityksessä : kaksiulotteiset minipelit Phaser-pelimoottorilla
Partanen, Petri (2015)Mobiililaitteiden yleistyessä videopelien pelaamiseen on tarve pelien helpommalle kehitykselle ja levitykselle kasvanut. HTML5 on avoin web-standardi, joka mahdollistaa monialustaisen multimediasisällön näyttämisen suoraan ... -
Virtuaalitodellisuuden uusi nousu : Oculus Rift -sovelluskehityksen työkalut
Kurkinen, Jani (2015)Virtuaalitodellisuudesta ennustetaan seuraavaa suurta ilmiötä ICT-alalla. Monet suuret teknologia-alan yritykset ovat tuomassa virtuaalitodellisuuden mahdollistavia tuotteita markkinoille lähivuosien aikana. Tämä tutkielma ... -
Videopelien historia ja pelinkehitys : 2D-pelimoottoreiden vertailu
Ylönen, Jani (2014)Videopelien historia alkoi 1940-luvun lopulta ja on 2010-luvulla nopeimmin kasvava viihdeteollisuuden ala, niin Suomessa kuin maailmanlaajuisestikin. Tekniikan kehittymisen myötä myös pelit ja niiden kehittäminen ovat ... -
Skriptikielen toteutus pelimoottoriin
Paananen, Henrik (2012)Tämä tutkimus esittää yksinkertaisen skriptikielen SimpScript. Kielen tarkoituksena on toimia pelien skriptikielenä. Jotta SimpScriptin voitiin todeta soveltuvaksi pelinkehitykseen, suoritettiin sen ja muutaman yleisesti ... -
Video programmes as learning tools : teaching the gas laws and behaviour of gases in Finnish and Canadian senior high schools
Puukari, Sauli (University of Jyväskylä, 2003)