Agile logic for SaaS implementation : Capitalizing on marketing automation software in a start-up
Mero, J., Leinonen, M., Makkonen, H., & Karjaluoto, H. (2022). Agile logic for SaaS implementation : Capitalizing on marketing automation software in a start-up. Journal of Business Research, 145, 583-594. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.03.026
Published in
Journal of Business ResearchDate
2022Discipline
Digitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala)MarkkinointiDigital marketing and CommunicationBasic or discovery scholarshipHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöTyön ja johtamisen muuttuminen digitaalisessa ajassaDigital Business and Economy (focus area)MarketingDigital marketing and CommunicationBasic or discovery scholarshipSchool of WellbeingEmergent work in the digital eraCopyright
© 2022 the Authors
The emergence of Software-as-a-Service (SaaS) has facilitated agile technology implementation that focuses on iterative adaptations via learning by doing rather than the realization of a predesigned implementation plan. This study conceptualizes such an agile approach and explicates its operationalization via a four-year qualitative case study of a business-to-business (B2B) start-up firm’s implementation of a HubSpot marketing automation (MA) SaaS. The study shows how agile implementation continuously introduces adaptations to SaaS features and organizational routines for improving their mutual fit given the organization’s goals. The study also contributes to theory by offering a novel framework for managing agile implementation processes. The findings identify the key processes of sales lead management, content marketing, and customer intelligence through which start-up firms may capitalize on MA software.
Publisher
ElsevierISSN Search the Publication Forum
0148-2963Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/117489315
Metadata
Show full item recordCollections
- Kauppakorkeakoulu [1381]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
A valued partner or a mere support function : the role of marketing in Software-as-a-Service SMEs
Pakarinen, Riikka (2017)Ohjelmistoala on läpikäynyt valtavia muutoksia 2000-luvulla uusien teknologisten innovaatioiden syntyessä ja levitessä kiihtyvällä tahdilla. Pilvipalvelu on yksi tunnetuimmista innovaatioista ja kuvaa internetissä tapahtuvaa ... -
Software as a Service -ohjelmistot pienissä ja keskisuurissa yrityksissä
Kärkkäinen, Juho (2023)Tämä kandidaatintutkielma käsittelee Software as a Service -ohjelmistoja eli pilviohjelmistoja pienten ja keskisuurten yritysten näkökulmasta. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tutkielmassa käsitellään ... -
Facilitators and impediments of agile marketing software implementation : case digital Kanban board
Turkki, Iiro (2021)Viime vuosina ketterä markkinointi on kasvattanut suosiotaan digitaalisen markkinoinnin toimistoissa. Aikaisemmin ketteristä menetelmistä pystyivät nauttimaan vain ohjelmistoalan yritykset, mutta nykyään menetelmät on ... -
ERP SaaS-pilvipalveluiden mahdollisuudet pk-yrityksille
Petäjäaho, Miika (2023)Perinteiset toiminnanohjausjärjestelmät (ERP) siirtyvät jatkuvasti yhä enemmän kohti Software as a Service (SaaS) pilvipalvelumallia. Tutkielmassa käsiteltiin kyseisen kasvavan ilmiön luomia mahdollisuuksia pienille sekä ... -
SaaS-pohjaisen tietojärjestelmän erot verrattuna OnPremise -järjestelmiin
Markkanen, Eemeli (2021)Tämä tutkielma on toteutettu systemaattisena kirjallisuuskatsauksena ja sen oleellisimmat tutkimuskysymykset keskittyvät tarkastelemaan kahta tavallisinta tapaa toteuttaa toiminnanohjausjärjestelmä pk -yrityksille. ...