Facilitators and impediments of agile marketing software implementation : case digital Kanban board
Viime vuosina ketterä markkinointi on kasvattanut suosiotaan digitaalisen markkinoinnin toimistoissa. Aikaisemmin ketteristä menetelmistä pystyivät nauttimaan vain ohjelmistoalan yritykset, mutta nykyään menetelmät on otettu käyttöön myös markkinoinnin alalla. Digitaalinen markkinointi on nopeasti kehittyvä ja jatkuvasti kilpaillumpi ala, minkä takia ketterät menetelmät nähdään mahdollisuutena luoda lisäarvoa asiakkaille ja täten kasvattaa yrityksen kilpailuetua. Osana yrityksen ketteryyttä digitaalinen Kanban-työkalu mahdollistaa sujuvamman projektinhallinnan. Ketterät menetelmät ja Kanban auttavat projektien ja prosessien tehostamisessa ja luovat lisäarvoa asiakkaille. Tämän tutkimuksen tavoitteena on parantaa ymmärrystä siitä miten digitaalisen markkinoinnin yritys voi ottaa käyttöön tieto- ja viestintätekniikan (ICT) työkalun, ja mitkä ovat uuden teknologian käyttöönoton mahdollistajat ja esteet. Teoriaosuudessa käsitellään ketterän markkinoinnin, Kanbanin sekä tieto- ja viestintätekniikan käyttöönoton taustoja. Tässä tutkimuksessa on käytetty Honeycutt ym. (2005) viitekehystä myynnin automatisoinnin käyttöönotosta. Tutkimuksen tulokset selvittävät mitkä tekijät mahdollistavat tai estävät digitaalisen Kanban -työkalun käyttöönoton. Tulokset tuovat yrityksen johdolle arvokasta lisätietoa ketterien menetelmien ja Kanbanin käyttöönoton eri vaiheista. Eri vaiheita ovat suunnittelu, viestintä sekä arviointi, joista jokainen vaihe voi vaikuttaa uuden teknologian käyttöönottoon joko positiivisesti tai negatiivisesti.
...
During the last years, agile marketing methods have gained much attention among marketing agencies operating in digital performance marketing. Agile organizations and concepts used to be the luxury of software development, but now agile methods have been adopted by marketers. Digital marketing industry is fast-changing and constantly more competitive, so agile marketing is seen as a possibility to create extra value to customers and increase firm’s competitiveness. As part of organizational agility, a digital Kanban board is a project management tool that is used to run dynamic projects. Together with agile marketing methods, Kanban board can help marketing companies to im-prove project management processes and serve their clients better. The goal of this research is to increase the understanding of information and communica-tion technology (ICT) implementation and provide valuable information on facilitators and impediment of implementing and adopting digital Kanban board in digital marketing agency. The theoretical background contains the concepts of agile marketing and Kanban, and ICT implementation. The frame-work used in this study is adopted from Honeycutt et al. (2005) sales force au-tomation implementation framework. The case study provides findings on the facilitators and impediments of digital Kanban board implementation, giving valuable information to managers who are looking to adopt agile marketing technology in a company. The findings identify several factors from planning, communication, and evaluation phases that can affect ICT implementation process either positively or negatively.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29740]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Agile logic for SaaS implementation : Capitalizing on marketing automation software in a start-up
Mero, Joel; Leinonen, Miira; Makkonen, Hannu; Karjaluoto, Heikki (Elsevier, 2022)The emergence of Software-as-a-Service (SaaS) has facilitated agile technology implementation that focuses on iterative adaptations via learning by doing rather than the realization of a predesigned implementation plan. ... -
Managing marketing in the digital era : evaluation of agile methodologies in marketing
Pesonen, Elisa (2022)Maailma muuttuu radikaalia vauhtia, ja kaikki ympärillämme on digitaalisempaa joka päivä. Tämä vaikuttaa laajasti organisaatioiden toimintaan ja jopa ihmisten jokapäiväiseen elämään. Organisaatioilla on keskeinen tarve ... -
The usage of digital marketing channels in SMEs
Taiminen, Heini; Karjaluoto, Heikki (Emerald Group Publishing Limited, 2015)Purpose – The purpose of this paper is to provide insights into the utilization and goals of digital marketing, and examines factors that influence the adoption and use of digital marketing channels in SMEs. Design/m ... -
Challenges in implementing ICT in career services : perspectives from career development experts
Kettunen, Jaana; Sampson, James P. (Springer Netherlands, 2019)This article reports the findings from a phenomenographic investigation into career development experts’ conceptions of challenges involved in the implementation of information and communication technologies (ICT) in career ... -
Perceived challenges in implementing ICT in career services
Kettunen, Jaana (National Centre for Guidance in Education, 2018)Information and communication technology (ICT) has gradually gained a firm foothold within the field of guidance counselling. There is evidence of significant progress in integrating ICT into career services and related ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.