Kakkosluokkalaisten lukivaikeudet prosessianalyysitestillä määriteltynä
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Lukemissujuvuus neljännellä luokalla : mitä taustataitoja sujuva lukeminen edellyttää?
Tuomisto, Pauliina (2011)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten sujuvasti neljännen luokan oppilaat lukevat, ja millaisia taustataitoja sujuva lukeminen edellyttää. Tutkimukseen osallistui 85 neljännen luokan oppilasta. Oppilaat tekivät ... -
Early prediction of reading : phonological awareness and related language and cognitive skills in children with a familial risk for dyslexia
Puolakanaho, Anne (University of Jyväskylä, 2007)PsL Anne Puolakanaho selvitti väitöstutkimuksessaan, miten leikki-ikäisten 3 - 5-vuotiaiden lasten kielelliset ja kognitiiviset taidot ovat yhteydessä lukemisen virheettömyyteen ja sujuvuuteen kouluiässä. Puolakanaho tutki ... -
Brain event-related potentials to phoneme contrasts and their correlation to reading skills in school-age children
Hämäläinen, Jarmo; Landi, Nicole; Loberg, Otto; Lohvansuu, Kaisa; Pugh, Kenneth; Leppänen, Paavo H.T. (Sage Publications Ltd., 2018)Development of reading skills has been shown to be tightly linked to phonological processing skills and to some extent to speech perception abilities. Although speech perception is also known to play a role in reading ...