Lukivaikeuksien yhteydet toisen asteen koulutusvalintaan ja opintoalavalintaan ammattioppilaitoksessa
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
A mobile game as a support tool for children with severe difficulties in reading and spelling
Ronimus, Miia; Eklund, Kenneth; Westerholm, Jari; Ketonen, Ritva; Lyytinen, Heikki (Wiley-Blackwell, 2020)We used a randomized controlled trial to investigate if a mobile game, GraphoLearn (GL), could effectively support the learning of first graders (N = 70), who have severe difficulties in reading and spelling. We studied ... -
Digitaalisesti kiinni nuorten luku- ja oikeinkirjoitustaidon arviointiin toisella asteella
Paananen, Maria; Pöyliö, Hanna, Määttä, Sami, Holopainen, Leena (Niilo Mäki Instituutti, 2020)Luku- ja kirjoitustaitoa on seulontavaiheessa perinteisesti arvioitu paperisella arviointivälineellä. Arvioinnin työläys ja verkkopohjaisen lukemisen yleistyminen ovat digitaalisen arviointivälineen kehittämiseen johtaneita ... -
Teknisen lukutaidon ja kuullun ymmärtämisen yhteydet luetun ymmärtämiseen alakoulun alussa
Hyväri, Heidi (2011)Tutkielmassa tarkasteltiin varhaiseen luetun ymmärtämiseen yhteydessä olevia tekijöitä pohjautuen lukemisen yksinkertaisen mallin (Tunmer & Hoover 1992) oletuksiin. Tavoitteena oli selvittää, missä määrin 2. luokan teknisen ... -
Tapaustutkimus luetun ymmärtämisen haasteista kolmannen luokan oppilaiden keskuudessa
Haiko, Riikka; Vainio, Anniina (2012)Tässä tapaustutkimuksessa kuvattiin heikon luetun ymmärtämisen taitojen perusteella tunnistettujen neljän kolmannen luokan oppilaan taitoprofiileja kuullun ymmärtämisessä, lukemissujuvuudessa ja sanavarastossa sekä ...