Sosiaalisen median moderointi ei ratkaise yhteiskunnallisia ongelmia
Knuutila, A., & Järvenpää, R. (2022, 16.2.2022). Sosiaalisen median moderointi ei ratkaise yhteiskunnallisia ongelmia. Politiikasta. https://politiikasta.fi/sosiaalisen-median-moderointi-ei-ratkaise-yhteiskunnallisia-ongelmia/
Published in
PolitiikastaDate
2022Copyright
© 2022 Valtiotieteellinen yhdistys
Tehokkaampi misinformaation ja muun vahingollisen sisällön poisto sosiaalisesta mediasta nähdään nykyään ratkaisuna moneen yhteiskunnalliseen ongelmaan. Onko moderaatioon nojaava politiikka kuitenkin alustajättien eduksi, heikompien ryhmien kustannuksella?
Publisher
Valtiotieteellinen yhdistysISSN Search the Publication Forum
2323-7090Keywords
Original source
https://politiikasta.fi/sosiaalisen-median-moderointi-ei-ratkaise-yhteiskunnallisia-ongelmia/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/104373774
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Miten torjua vihapuhetta sosiaalisen median palveluissa?
Nousiainen, Tuula (Opetushallitus, 2017)Viimeaikainen keskustelu vihapuheesta ja sen leviämisestä verkossa on tuskin jäänyt keneltä- kään huomaamatta. Se yhdistettynä nuorten erittäin aktiiviseen sosiaalisen median käyttöön on yhtälö, joka tekee mediakasvatuksesta ... -
Sosiaalisten kuplien muodostuminen ja vaikutukset sosiaalisen median alustoilla
Luostarinen, Henrik (2022)Sosiaalisilla kuplilla (engl. echo chamber) tarkoitetaan tilanteita, jossa henkilön mielipiteet ja uskomukset vahvistuvat suljetun informaatioekosysteemin sisällä. Sosiaalisen kuplan sisällä ihmisten on mahdollista helposti ... -
Sosiaalisen median kommenttien analyysi multimodaalisesta näkökulmasta digitaalisen journalismin ja poliittisen viestinnän tutkimuksessa
Salonen, Margareta; Kannasto, Elisa; Paatelainen, Laura (Informaatiotutkimuksen yhdistys, 2021)Societal discussions flow on social media platforms that are studied by researchers in multiple ways and through various kinds of data sets that are extracted from them. In the studies of these discussions, multimodality ... -
A Relational Approach to How Media Engage With Their Audiences in Social Media
Badham, Mark; Mykkänen, Markus (Cogitatio, 2022)People are increasingly turning to social media for their news and for sharing and discussing news with others. Simultaneously, media organizations are becoming platform-dependent and posting short forms of their news on ... -
Social media as the fifth estate : strategic organisation of German and Finnish counterspeech campaigns on Facebook
Ylönen, Sabine (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA, 2022)Social media, also called the fifth estate, form a new control body and may thus fulfil democratic functions. On the other hand, social media have enabled the proliferation of hateful debates in which, in the name of freedom ...