Book Review: How Pac-Man Eats
Koskimaa, R. (2021). Book Review: How Pac-Man Eats. Game Studies: the international journal of computer game research, 21(4). http://gamestudies.org/2104/articles/koskimaa_review
Authors
Date
2021Copyright
©2001 - 2021 Game Studies
Publisher
IT Universitetet i KoebenhavnISSN Search the Publication Forum
1604-7982
Original source
http://gamestudies.org/2104/articles/koskimaa_reviewPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/104070077
Metadata
Show full item recordCollections
Related funder(s)
Academy of FinlandFunding program(s)
Centre of Excellence, AoF
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Muistoja pelaamisesta : pelit, pelipaikat ja pelaamisen rajat
Kaikkonen, Milla (2020)Tämä tutkielma käsittelee videopelaamista lapsuuden ja nuoruuden muistojen kautta. Tutkielman tarkoituksena on tutkia pelaamista muistitietotutkimuksen kautta, sillä se on pelitutkimuksen kentällä pienempään rooliin jäänyt ... -
Digitaalisten pelien narratiivi
Kauppi, Nataniel (2022)Tässä tutkielmassa käydään läpi narratiivin ja pelimekaniikan käsitettä sekä tutkitaan miten pelimekaniikoilla voidaan tukea digitaalisen pelin tarinankerrontaa, puhutaan niin sanotuista narratiivisista pelimekaniikoista. ... -
Story beats in videogames as value-driven choice-based unit operations
Mochocki, Michał; Koskimaa, Raine (Adam Mickiewicz University Poznan, 2021)We present a framework of story beats, defined as microunits of dramatic action, as a tool for the ludonarrative analysis of videogames. First, we explain the Goal - Action - Reaction - Outcome model of the story beat. ... -
Välikatsaus pelimusiikin tutkimuksen moniäänisyyteen
Koskela, Oskari (Suomen musiikkitieteellinen seura, 2022)As videogames are being increasingly recognized as a prominent cultural force, there is also a growing interest in the study of video game music within academia. Published in 2021, The Cambridge Companion to Video Game ... -
Report please! : a survey on players' perceptions towards the tools for fighting toxic behavior in competitive online multiplayer video games
Pohjanen, Antti (2018)Kilpailullisten nettimoninpelien nopeatempoinen ympäristö saattaa aiheuttaa pelaajissa huonoa käytöstä joko omaa tai vastustajan joukkuetta kohtaan. Tätä niin sanottua "myrkyllistä käytöstä" vastaan on kehitetty pelien ...