University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Subscription loyalty in video streaming services

Thumbnail
View/Open
1007. Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Viljanen, Simo
Date
2021
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Markkinoilla on useita maksullisia streamauspalveluita jotka keskenään kilpailevat asiakkaista. Uusilla palveluilla voi olla haastavaa saada käyttäjä vaihtamaan palvelua ja murtaa käyttäjien lojaalisuutta vanhempia palveluita kohtaan. Vaihtokäyttäytymistä ja lojaalisuutta on tutkittu useita vuosikymmeniä, erilaisista tuotteista, erilaisiin palveluihin, viineistä puhelinliittymiin. Internetin muutettua kaupankäyntiä ja palvelujen muotoa, ovat myös tutkimukset päivittäneet itseään tilanteeseen jossa vanhoja käsityksiä ja mittaustapoja on ruvettu vahvasti kritisoimaan. Lojaalisuus rakentuu vaiheittain ajan ja tuotteen tai palvelun käytön myötä, se on usein vahvasti sidoksissa tyytyväisyyteen. Erilaiset muurit kuten mahdolliset kulut, saatavuus ja kuluva aika ja vaiva, voivat vaikeuttaa tai estää palvelun vaihtamisen. Lojaalisuuteen vaikuttaa myös palveluiden markkina-asema, käyttäjän sosiaaliset verkostot ja mahdollisuus käyttää useita palveluita samaan aikaan. Tutkimus jakoi lojaalisuuden asenne- ja käytöspohjaisuuteen. Lojaalisuuden ominaisuuksina käsiteltiin myös verkostovaikutusta ja monen palvelun samanta käyttöä. Asenne- ja käytöslojaalisuuksien välillä todettiin ylemmällä tasolla yhteys. Usean palvelun samanaikainen käyttö on yleistä ja usein hinta ei ole sille esteenä. Tyytyväisimmät käyttäjät ovat usein aktiivisempia sosiaalisessa verkostossa. ...
 
There exist multiple subscription based streaming services which compete with each other. It can be challenging for a newcomer to make a user switch service and break loyalty towards older service. Switching behavior and loyalty have been studied for decades including different products and services from wine to mobile phone service providers. As the internet has changed trading and the shape of the services, studies have also updated themselves to the point where old perceptions and ways of measurements have been strongly criticized. Loyalty is built in phases with time and use of a product or a service, it also strongly connects to satisfaction. Different barriers like possible costs, availability and used time and effort can complicate or prevent switching. Market position, users' social network and possibility to multi-home can have an effect on loyalty. This research divided loyalty to attention and behavior loyalty. Network effect and multi-homing was also used as a features for loyalty. Research found a higher level connection between attention and behavioral loyalty. Multi-homing is a common practice and most of the time price is not a barrier for it. Satisfied users are often active in social networks. ...
 
Keywords
switching behavior lojaalius asiakastyytyväisyys asiakasuskollisuus suoratoistopalvelut loyalty customer satisfaction customer loyalty streaming services
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202112105919

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [25581]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • When Customer base is not loyalty! : Differences in the Consumers' Appraisal of Performance of Mobile Telecommunications Service Providers in Port Harcourt 

    Ukpabi, Dandison; Karjaluoto, Heikki; Ikaba, Victoria; Piabari, Nordum (Rivers State University, 2017)
    Reports from both local and international telecommunications agencies attest that Nigerian telecommunications industry is the fastest growing in Africa and one of the fastest growing in the world. Currently, the sector ...
  • Customer perceived value, satisfaction, and loyalty : the role of willingness to share information 

    Leppäniemi, Matti; Karjaluoto, Heikki; Saarijärvi, Hannu (Routledge, 2017)
    This study proposes and tests an integrative model to examine the relationships among customers’ willingness to share information, satisfaction, perceived value, and loyalty in a retailing context. This study extends ...
  • How emotions are considered crucial on an omnichannel banking environment in gaining customer loyalty 

    Haapio, Hannele (Routledge, 2019)
    Emotions have been studied in a marketing context for years. However, the rapid change of digital channels and customers’ omnichannel behavior emphasize the need to further investigate how emotions are considered to play ...
  • Does airlines’ eco-friendliness matter? Customer satisfaction towards an environmentally responsible airline 

    Baumeister, Stefan; Nyrhinen, Jussi; Kemppainen, Tiina; Wilska, Terhi-Anna (Elsevier, 2022)
    The looming climate crisis requires an immediate response, also on an individual level. Consumers are being asked to reduce and replace their carbon-intensive consumption behaviors. One of the consumption behaviors with ...
  • Intercultural customer service encounters : a behavioral study of satisfactory and unsatisfactory service outcomes 

    Penttilä, Jaana (2012)
    Ulkomaalaistaustaisten asukkaiden ja turistien määrä Suomessa on kasvanut huomattavasti viime vuosien aikana. Yritysten resurssien ohjaaminen tämän alati kasvavan ja ostovoimaisen asiakaskunnan tarpeiden huomioimiseen voisi ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre