Subscription loyalty in video streaming services
Markkinoilla on useita maksullisia streamauspalveluita jotka keskenään kilpailevat asiakkaista. Uusilla palveluilla voi olla haastavaa saada käyttäjä vaihtamaan palvelua ja murtaa käyttäjien lojaalisuutta vanhempia palveluita kohtaan. Vaihtokäyttäytymistä ja lojaalisuutta on tutkittu useita vuosikymmeniä, erilaisista tuotteista, erilaisiin palveluihin, viineistä puhelinliittymiin. Internetin muutettua kaupankäyntiä ja palvelujen muotoa, ovat myös tutkimukset päivittäneet itseään tilanteeseen jossa vanhoja käsityksiä ja mittaustapoja on ruvettu vahvasti kritisoimaan. Lojaalisuus rakentuu
vaiheittain ajan ja tuotteen tai palvelun käytön myötä, se on usein vahvasti sidoksissa tyytyväisyyteen. Erilaiset muurit kuten mahdolliset kulut, saatavuus ja kuluva aika ja vaiva, voivat vaikeuttaa tai estää palvelun vaihtamisen. Lojaalisuuteen vaikuttaa myös palveluiden markkina-asema, käyttäjän sosiaaliset verkostot ja mahdollisuus käyttää useita palveluita samaan aikaan. Tutkimus jakoi lojaalisuuden asenne- ja käytöspohjaisuuteen. Lojaalisuuden ominaisuuksina käsiteltiin myös verkostovaikutusta ja monen palvelun samanta käyttöä. Asenne- ja käytöslojaalisuuksien välillä todettiin ylemmällä tasolla yhteys. Usean palvelun samanaikainen käyttö on yleistä ja usein hinta ei ole sille esteenä. Tyytyväisimmät käyttäjät ovat usein aktiivisempia sosiaalisessa verkostossa.
...
There exist multiple subscription based streaming services which compete with each other. It can be challenging for a newcomer to make a user switch service and break loyalty towards older service. Switching behavior and loyalty have been studied for decades including different products and services from wine to mobile phone service providers. As the internet has changed trading and the shape of the services, studies have also updated themselves to the point where old perceptions and ways of measurements have been strongly criticized. Loyalty is built in phases with time and use of a product or a service, it also strongly connects to satisfaction. Different barriers like possible costs, availability and used time and effort can complicate or prevent switching. Market position, users' social network and possibility to multi-home can have an effect on loyalty. This research divided loyalty to attention and behavior loyalty. Network effect and multi-homing was also used as a features for loyalty. Research found a higher level connection between attention and behavioral loyalty. Multi-homing is a common practice and most of the time price is not a barrier for it. Satisfied users are often active in social networks.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29740]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
When Customer base is not loyalty! : Differences in the Consumers' Appraisal of Performance of Mobile Telecommunications Service Providers in Port Harcourt
Ukpabi, Dandison; Karjaluoto, Heikki; Ikaba, Victoria; Piabari, Nordum (Rivers State University, 2017)Reports from both local and international telecommunications agencies attest that Nigerian telecommunications industry is the fastest growing in Africa and one of the fastest growing in the world. Currently, the sector ... -
Banking on trust - navigating customer loyalty in the digital banking era : insights from the Finnish banking sector
Hauhia, Veikko (2023)Asiakasuskollisuuden ymmärtämisen merkitys on kasvanut kiristyneen kilpailun myötä. Erityisesti pankkitoiminnan kaltaisella luottamukseen perustuvalla liiketoiminnalla uskollinen asiakaskunta ja sen oikeanlainen hyödyntäminen ... -
Customer perceived value, satisfaction, and loyalty : the role of willingness to share information
Leppäniemi, Matti; Karjaluoto, Heikki; Saarijärvi, Hannu (Routledge, 2017)This study proposes and tests an integrative model to examine the relationships among customers’ willingness to share information, satisfaction, perceived value, and loyalty in a retailing context. This study extends ... -
The impact of rewarded social media engagement on customer satisfaction, commitment, loyalty and loyalty programmes in the sports industry
Rauf, Muniba; Karjaluoto, Heikki; Leppäniemi, Matti (Inderscience Publishers, 2024)There has been much research on customer engagement, loyalty, and loyalty programmes, but there has been no specific investigation of the impact of rewarded customer engagement on loyalty programme members in the sports ... -
How emotions are considered crucial on an omnichannel banking environment in gaining customer loyalty
Haapio, Hannele (Routledge, 2019)Emotions have been studied in a marketing context for years. However, the rapid change of digital channels and customers’ omnichannel behavior emphasize the need to further investigate how emotions are considered to play ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.