Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorTuunanen, Tuure
dc.contributor.authorViljanen, Simo
dc.date.accessioned2021-12-10T08:26:23Z
dc.date.available2021-12-10T08:26:23Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78930
dc.description.abstractMarkkinoilla on useita maksullisia streamauspalveluita jotka keskenään kilpailevat asiakkaista. Uusilla palveluilla voi olla haastavaa saada käyttäjä vaihtamaan palvelua ja murtaa käyttäjien lojaalisuutta vanhempia palveluita kohtaan. Vaihtokäyttäytymistä ja lojaalisuutta on tutkittu useita vuosikymmeniä, erilaisista tuotteista, erilaisiin palveluihin, viineistä puhelinliittymiin. Internetin muutettua kaupankäyntiä ja palvelujen muotoa, ovat myös tutkimukset päivittäneet itseään tilanteeseen jossa vanhoja käsityksiä ja mittaustapoja on ruvettu vahvasti kritisoimaan. Lojaalisuus rakentuu vaiheittain ajan ja tuotteen tai palvelun käytön myötä, se on usein vahvasti sidoksissa tyytyväisyyteen. Erilaiset muurit kuten mahdolliset kulut, saatavuus ja kuluva aika ja vaiva, voivat vaikeuttaa tai estää palvelun vaihtamisen. Lojaalisuuteen vaikuttaa myös palveluiden markkina-asema, käyttäjän sosiaaliset verkostot ja mahdollisuus käyttää useita palveluita samaan aikaan. Tutkimus jakoi lojaalisuuden asenne- ja käytöspohjaisuuteen. Lojaalisuuden ominaisuuksina käsiteltiin myös verkostovaikutusta ja monen palvelun samanta käyttöä. Asenne- ja käytöslojaalisuuksien välillä todettiin ylemmällä tasolla yhteys. Usean palvelun samanaikainen käyttö on yleistä ja usein hinta ei ole sille esteenä. Tyytyväisimmät käyttäjät ovat usein aktiivisempia sosiaalisessa verkostossa.fi
dc.description.abstractThere exist multiple subscription based streaming services which compete with each other. It can be challenging for a newcomer to make a user switch service and break loyalty towards older service. Switching behavior and loyalty have been studied for decades including different products and services from wine to mobile phone service providers. As the internet has changed trading and the shape of the services, studies have also updated themselves to the point where old perceptions and ways of measurements have been strongly criticized. Loyalty is built in phases with time and use of a product or a service, it also strongly connects to satisfaction. Different barriers like possible costs, availability and used time and effort can complicate or prevent switching. Market position, users' social network and possibility to multi-home can have an effect on loyalty. This research divided loyalty to attention and behavior loyalty. Network effect and multi-homing was also used as a features for loyalty. Research found a higher level connection between attention and behavioral loyalty. Multi-homing is a common practice and most of the time price is not a barrier for it. Satisfied users are often active in social networks.en
dc.format.extent62
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.otherswitching behavior
dc.titleSubscription loyalty in video streaming services
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202112105919
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysolojaalius
dc.subject.ysoasiakastyytyväisyys
dc.subject.ysoasiakasuskollisuus
dc.subject.ysosuoratoistopalvelut
dc.subject.ysoloyalty
dc.subject.ysocustomer satisfaction
dc.subject.ysocustomer loyalty
dc.subject.ysostreaming services
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot