Sisäisen motivaation merkitys e-oppimisessa
Authors
Date
2021Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tutkimus tutkii kirjallisuuskatsauksen kautta sisäisen motivaation ja opetuksessa käytetyn informaatioteknologian suhdetta. Digitalisoituvassa yhteiskunnassa koulutuksen merkitys kasvaa jatkuvasti. Mielenkiinto kohdistuu kuinka digitalisoituminen, varsinkin koulukontekstissa vaikuttaa oppilaiden motivaatioon. Sisäinen motivaatio ennustaa vahvasti kuinka itseohjautuvaa oppilaan opiskelu on ja teknologioiden käytön lisääntyminen vaatii oppilailta entistä enemmän itseohjautuvuutta. Tämä voi vaikuttaa erityisesti heikomman sisäisen motivaation omaaviin oppilaisiin. Tutkimuksen avulla selvitetään minkälaisia haittoja ja hyötyjä informaatioteknologia opetuksessa tuottaa oppilaille sisäisen motivaation näkökulmasta. Goal of the research is to find out the relations between intrinsic motivation and use of information technology in teaching. In a digitalising society the meaning of education is more and more important. Goal of the study is to see how information technology affects the motivation of students in a school context. New technologies require more self-direction from students, which is heavily guided by intrinsic motivation. This can cause problems for students who are not doing well in school. Research will study the pros and cons using information technology in education from the point of view of intrinsic motivation.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
The systemic cognition of e-learning success in internationally operating organizations
Hilgarth, Bernd (University of Jyväskylä, 2011) -
Emotional obstacles of e-learning
Juutinen, Sanna (University of Jyväskylä, 2011) -
Teaching Practices During the Covid-19 Pandemic in Austria, Estonia, Finland and Romania
Tuul, Maire; Tuul, Madis; Fenyvesi, Kristof; Yada, Takumi; Lázár, Csilla; Ferencz-Salamon, Alpár (Tallinna ülikool, 2022) -
Development of Network Security Education
Honkanen, Risto; Myllymäki, Mikko; Hakala, Ismo (IEEE; Czech Technical University in Prague, 2021)Distance education has grown tremendously over the last decade. Internet technologies have enabled a large-scale dispensation of lectures, exercises, and training. Virtual Learning Management Systems (LMSs) offer a number ... -
Konstruktivistinen arviointi Peda.net-ympäristössä
Sirkka, Inka-Maria (2023)Verkko-opetus, ja sitä tarkasteleva tutkimus, on kasvanut runsaasti erityisesti viime vuosina. Tähän ovat vaikuttaneet muun muassa COVID-19-pandemia, jonka seurauksena useat opinnot siirtyivät verkko-oppimisympäristöihin. ...