Sisäisen motivaation merkitys e-oppimisessa

Abstract
Tutkimus tutkii kirjallisuuskatsauksen kautta sisäisen motivaation ja opetuksessa käytetyn informaatioteknologian suhdetta. Digitalisoituvassa yhteiskunnassa koulutuksen merkitys kasvaa jatkuvasti. Mielenkiinto kohdistuu kuinka digitalisoituminen, varsinkin koulukontekstissa vaikuttaa oppilaiden motivaatioon. Sisäinen motivaatio ennustaa vahvasti kuinka itseohjautuvaa oppilaan opiskelu on ja teknologioiden käytön lisääntyminen vaatii oppilailta entistä enemmän itseohjautuvuutta. Tämä voi vaikuttaa erityisesti heikomman sisäisen motivaation omaaviin oppilaisiin. Tutkimuksen avulla selvitetään minkälaisia haittoja ja hyötyjä informaatioteknologia opetuksessa tuottaa oppilaille sisäisen motivaation näkökulmasta.
Main Author
Format
Theses Bachelor thesis
Published
2021
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202112075882Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish
License
In CopyrightOpen Access

Share