University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Sisäisen motivaation merkitys e-oppimisessa

Thumbnail
View/Open
427.6 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Sikiö, Saku
Date
2021
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Tutkimus tutkii kirjallisuuskatsauksen kautta sisäisen motivaation ja opetuksessa käytetyn informaatioteknologian suhdetta. Digitalisoituvassa yhteiskunnassa koulutuksen merkitys kasvaa jatkuvasti. Mielenkiinto kohdistuu kuinka digitalisoituminen, varsinkin koulukontekstissa vaikuttaa oppilaiden motivaatioon. Sisäinen motivaatio ennustaa vahvasti kuinka itseohjautuvaa oppilaan opiskelu on ja teknologioiden käytön lisääntyminen vaatii oppilailta entistä enemmän itseohjautuvuutta. Tämä voi vaikuttaa erityisesti heikomman sisäisen motivaation omaaviin oppilaisiin. Tutkimuksen avulla selvitetään minkälaisia haittoja ja hyötyjä informaatioteknologia opetuksessa tuottaa oppilaille sisäisen motivaation näkökulmasta.
 
Goal of the research is to find out the relations between intrinsic motivation and use of information technology in teaching. In a digitalising society the meaning of education is more and more important. Goal of the study is to see how information technology affects the motivation of students in a school context. New technologies require more self-direction from students, which is heavily guided by intrinsic motivation. This can cause problems for students who are not doing well in school. Research will study the pros and cons using information technology in education from the point of view of intrinsic motivation.
 
Keywords
e-oppiminen e-opetus motivaatio verkko-oppiminen oppimisympäristö oppiminen etäopetus verkko-opetus opetusteknologia
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202112075882

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4786]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • The systemic cognition of e-learning success in internationally operating organizations 

    Hilgarth, Bernd (University of Jyväskylä, 2011)
  • Emotional obstacles of e-learning 

    Juutinen, Sanna (University of Jyväskylä, 2011)
  • Teaching Practices During the Covid-19 Pandemic in Austria, Estonia, Finland and Romania 

    Tuul, Maire; Tuul, Madis; Fenyvesi, Kristof; Yada, Takumi; Lázár, Csilla; Ferencz-Salamon, Alpár (Tallinna ülikool, 2022)
  • Development of Network Security Education 

    Honkanen, Risto; Myllymäki, Mikko; Hakala, Ismo (IEEE; Czech Technical University in Prague, 2021)
    Distance education has grown tremendously over the last decade. Internet technologies have enabled a large-scale dispensation of lectures, exercises, and training. Virtual Learning Management Systems (LMSs) offer a number ...
  • Konstruktivistinen arviointi Peda.net-ympäristössä 

    Sirkka, Inka-Maria (2023)
    Verkko-opetus, ja sitä tarkasteleva tutkimus, on kasvanut runsaasti erityisesti viime vuosina. Tähän ovat vaikuttaneet muun muassa COVID-19-pandemia, jonka seurauksena useat opinnot siirtyivät verkko-oppimisympäristöihin. ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publish Your Data
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre