Lectio Praecursoria: The role of piano improvisation in teaching harmony, using combined materials selected from the Baroque period and jazz standard repertoire: towards a comprehensive approach
Benedek, M. (2016). Lectio Praecursoria: The role of piano improvisation in teaching harmony, using combined materials selected from the Baroque period and jazz standard repertoire: towards a comprehensive approach. Finnish Journal of Music Education, 19(1), 76-82. https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019121247912
Julkaistu sarjassa
Finnish Journal of Music EducationTekijät
Päivämäärä
2016Tekijänoikeudet
© Taideyliopisto, 2016
Julkaisija
Sibelius-AkatemiaISSN Hae Julkaisufoorumista
1239-3908Asiasanat
Alkuperäislähde
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019121247912Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26158931
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The role of piano improvisation in teaching harmony, using combined materials selected from the baroque period and jazz standard repertoire : towards a comprehensive approach
Benedek, Mónika (University of Jyväskylä, 2015) -
A zongora-improvizáció szerepe és széleskörű alkalmazása a barokk és jazz harmónia tanításában – egy doktori kutatás eredményei. = The role of piano improvisation in teaching harmony, using combined materials selected from the Baroque period and jazz standard repertoire: towards a comprehensive approach – main findings of PhD research
Benedek, Mónika (Magyar Zeneművészek és Táncművészek Szakszervezete, 2016) -
Towards pop chord space : harmonic hierarchy in popular music
Sallinen, Sami (2010) -
The inspiration in improvisation : identifying and classifying the approaches to emotion-based musical improvisation
Keipi, Aaro (2016)The purpose of this study was to identify the naturally occurring approaches that musicians use to improvise and to analyse the relationships between the approach used, the improviser’s musical experience, and the quality ... -
Improvisation Workshops and Development of Musicianship : A study in a Finnish Waldorf Teacher Training College
Honkonen, Jyrki (Taideyliopisto, 2021)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.