Tekoälyn hyödyntäminen yritysten markkinoinnissa
Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan, kuinka tekoälyä voidaan hyödyntää yritysten markkinoinnissa. Tekoäly on ottanut suuria kehitysaskeleita viime vuosina, joten myös sen käyttö on yleistynyt ympärillämme ja myös markkinoinnissa. Tämän tutkielman tarkoitus on selvittää, miten tekoälyä voidaan hyödyntää markkinoinnin eri osa-alueilla sekä mitä etua sen käytöllä voidaan saavuttaa. Tutkielma on toteutettu systemaattisena kirjallisuuskatsauksena. Tutkielmassa markkinointi on jaettu markkinointitutkimukseen, markkinointistrategiaan ja markkinointimixiin. Tuloksina tutkielmassa havaittiin, että tekoälyä voidaan hyödyntää jokaisella käsitellyllä osa-alueella parantamaan markkinoinnin tehoa. Etuja tekoälyllä saavutetaan lähinnä ajan ja rahan säästön muodossa.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5358]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Tekoälyn hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa
Vakoniemi, Ville (2023)Tekoäly on kehittynyt nopeasti viimeisten vuosien aikana ja sitä on alettu hyödyntää useilla eri aloilla, mukaan lukien digitaalisessa markkinoinnissa. Koska tekoälyn hyödyntäminen on digitaalisessa markkinoinnissa vielä ... -
Tekoälyn hyödyntäminen muotiteollisuuden trendien ennustamisessa
Kolsi, Netta (2023)Muotiteollisuus on yksi maailman johtavista talouksista, jossa yritykset kamppailevat trendien ennustamisessa. Muotitrendit muuttuvat nopeammin kuin koskaan ennen ja lyhyiden myyntikausien, suurten tuotevalikoimien sekä ... -
Tekoälyn hyödyntäminen teollisten valmistusprosessien parantamisessa
Mauno, Topias (2023)Tämän tutkielman tarkoituksena on kuvata tekoälyn nykytilaa ja sen mahdollisia sovelluksia valmistusteollisuudessa. Tekoäly on viime vuosikymmenen aikana noussut merkittäväksi innovaation lähteeksi useilla eri teollisuudenaloilla, ... -
Tekoälyn hyödyntäminen personoidussa verkkomainonnassa
Keilamaa, Lassi (2021)Tämän tutkielman tarkoitus on tarjota katsaus tekoälyn mahdollisuuksiin ja sovelluskohteisiin personoidussa verkkomainonnassa. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tekoälyn keinoin mainostajat pystyvät minimoimaan ... -
Tekoälyn hyödyntäminen kuluttajan asiakaspolulla
Anttila, Jasper (2023)Tekoälyn käyttö ja potentiaali on kasvanut valtavasti tuoden yrityksille monia uusia tapoja vaikuttaa kuluttajiin ja vuorovaikuttaa heidän kanssaan. Tekoälyn ollessa suhteellisen uusi konsepti, kaikilla markkinoijilla ei ...