Tekoälyn hyödyntäminen personoidussa verkkomainonnassa
Tekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tämän tutkielman tarkoitus on tarjota katsaus tekoälyn mahdollisuuksiin ja sovelluskohteisiin personoidussa verkkomainonnassa. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tekoälyn keinoin mainostajat pystyvät minimoimaan markkinointitoimenpiteisiin kuluvan ajan ja alentamaan mainonnasta syntyviä kustannuksia. Personoidun mainonnan tekoälyratkaisut tarjoavat mainostajille ennennäkemättömän tavan seurata kuluttajien käyttäytymistä, ja tarjota heille henkilökohtaisesti räätälöityä mainossisältöä. Tutkielmassa löydettiin useita erilaisia tekoälyn keinoin toteutettuja mainonnan personointimenetelmiä, joi-hin lukeutuvat muun muassa erilaiset tuotesuosittelujärjestelmät sekä mainos-tilan ostamista tukevat tekoälyratkaisut. The purpose of the thesis is to offer an insight to the possibilities and applica-tions of the usage of artificial intelligence (AI) in the field of personalized ad-vertising. The execution of the thesis is a literature review. With the aid of arti-ficial intelligence, the advertisers can reduce the amount of time and money spent on the marketing operations. AI applications provide the advertisers with an unforeseen opportunity to track users’ behavior online and to offer them individually tailored advertising content. There are several different methods of AI with which companies personalize their advertising content. These meth-ods include different kinds of product recommendation systems and AI solu-tions that support the advertiser in the process of media buying.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Tekoälyn hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa
Vakoniemi, Ville (2023)Tekoäly on kehittynyt nopeasti viimeisten vuosien aikana ja sitä on alettu hyödyntää useilla eri aloilla, mukaan lukien digitaalisessa markkinoinnissa. Koska tekoälyn hyödyntäminen on digitaalisessa markkinoinnissa vielä ... -
Tekoälyn hyödyntäminen yritysten markkinoinnissa
Mustamäki, Miika (2021)Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan, kuinka tekoälyä voidaan hyödyntää yritysten markkinoinnissa. Tekoäly on ottanut suuria kehitysaskeleita viime vuosina, joten myös sen käyttö on yleistynyt ympärillämme ja myös ... -
Tekoälyn hyödyntäminen liikenteen hallinnassa ja ennakoinnissa
Huntus, Perttu (2020)Tässä tutkimuksessa tutkitaan tekoälyn hyödyntämistä liikenteen hallinnassa ja ennakoinnissa. Tekoäly on käsitteenä vanha, mutta sen tekniikat ovat kehittyneet valtavasti viime vuosina ja sitä käytetään yhä useammilla ... -
Tekoälyn hyödyntäminen terveydenhuollossa
Selkämaa, Matti (2020)Tekoäly on nykypäivänä paljolti käytetty termi ja sillä uskotaan olevan merkittäviä positiivisia vaikutuksia erilaisille toimialoille sekä yhteiskunnan kriittisille toiminnoille. Tekoälyn juuret juontavat jo 1950-luvulle, ... -
Tekoälyn hyödyntäminen palvelukehityksessä
Tiippana, Jani (2018)Kandidaatintutkielmassa tutkitaan tekoälyn hyödyntämistä palvelukehityksessä. Tekoäly yleistyy nyt ja tulevaisuudessa yhä useammalla alalla IT:n yleistyessä. Palvelusekotorin laajuus globaalissa mittakaavassa on huomattava ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.