Tekoälyn hyödyntäminen yritysten markkinoinnissa

Abstract
Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan, kuinka tekoälyä voidaan hyödyntää yritysten markkinoinnissa. Tekoäly on ottanut suuria kehitysaskeleita viime vuosina, joten myös sen käyttö on yleistynyt ympärillämme ja myös markkinoinnissa. Tämän tutkielman tarkoitus on selvittää, miten tekoälyä voidaan hyödyntää markkinoinnin eri osa-alueilla sekä mitä etua sen käytöllä voidaan saavuttaa. Tutkielma on toteutettu systemaattisena kirjallisuuskatsauksena. Tutkielmassa markkinointi on jaettu markkinointitutkimukseen, markkinointistrategiaan ja markkinointimixiin. Tuloksina tutkielmassa havaittiin, että tekoälyä voidaan hyödyntää jokaisella käsitellyllä osa-alueella parantamaan markkinoinnin tehoa. Etuja tekoälyllä saavutetaan lähinnä ajan ja rahan säästön muodossa.
Main Author
Format
Theses Bachelor thesis
Published
2021
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202109285003Use this for linking
Language
Finnish
License
In CopyrightOpen Access

Share