University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Tekoälyn hyödyntäminen yritysten markkinoinnissa

Thumbnail
View/Open
368.3 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Mustamäki, Miika
Date
2021
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan, kuinka tekoälyä voidaan hyödyntää yritysten markkinoinnissa. Tekoäly on ottanut suuria kehitysaskeleita viime vuosina, joten myös sen käyttö on yleistynyt ympärillämme ja myös markkinoinnissa. Tämän tutkielman tarkoitus on selvittää, miten tekoälyä voidaan hyödyntää markkinoinnin eri osa-alueilla sekä mitä etua sen käytöllä voidaan saavuttaa. Tutkielma on toteutettu systemaattisena kirjallisuuskatsauksena. Tutkielmassa markkinointi on jaettu markkinointitutkimukseen, markkinointistrategiaan ja markkinointimixiin. Tuloksina tutkielmassa havaittiin, että tekoälyä voidaan hyödyntää jokaisella käsitellyllä osa-alueella parantamaan markkinoinnin tehoa. Etuja tekoälyllä saavutetaan lähinnä ajan ja rahan säästön muodossa.
Keywords
markkinointiprosessi syväoppiminen markkinointi tekoäly markkinointitutkimus koneoppiminen mainonta
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202109285003

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4410]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Tekoälyn hyödyntäminen personoidussa verkkomainonnassa 

    Keilamaa, Lassi (2021)
    Tämän tutkielman tarkoitus on tarjota katsaus tekoälyn mahdollisuuksiin ja sovelluskohteisiin personoidussa verkkomainonnassa. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tekoälyn keinoin mainostajat pystyvät minimoimaan ...
  • Virtuaalitodellisuuden hyödyntäminen markkinoinnissa 

    Haapalainen, Olli (2020)
    Virtuaalitodellisuus (Virtual Reality, VR) on teknologia, jonka avulla käyttäjä voi vierailla vuorovaikutteisessa ja reaaliaikaisessa virtuaaliympäristössä. Virtuaalitodellisuuden yleisimpiä laitteita ovat VR-lasit, jotka ...
  • Tekoälyn hyödyntäminen myyntiorganisaation työkaluna 

    Pajula, Veli-Pekka (2018)
    Tekoälyä käytetään tänä päivänä yhä enemmän yrityksissä ja sen tarjoamat mahdollisuudet ovat lähes rajattomat. Monet erilaiset organisaatiot suunnittelevat lähitulevaisuudessa ottavansa käyttöön tai ovat ...
  • Tekoälyn hyödyntäminen henkilöstö- ja palkanlaskentajärjestelmässä 

    Lemmetty, Hanna (2020)
    Tekoälyn hyödyntäminen on vähitellen yleistymässä, mutta organisaatioissa on yhä epävarmuutta tekoälyn soveltuvuudesta omaan liiketoimintaan ja tekoälyyn tehtävien investointien kannattavuudesta. Tämän pro gradu -tutkielman ...
  • Tekoälyn hyödyntäminen liikenteen hallinnassa ja ennakoinnissa 

    Huntus, Perttu (2020)
    Tässä tutkimuksessa tutkitaan tekoälyn hyödyntämistä liikenteen hallinnassa ja ennakoinnissa. Tekoäly on käsitteenä vanha, mutta sen tekniikat ovat kehittyneet valtavasti viime vuosina ja sitä käytetään yhä useammilla ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre