dc.contributor.author | Paananen, Maria | |
dc.contributor.author | Pöyliö, Hanna, Määttä, Sami, Holopainen, Leena | |
dc.date.accessioned | 2021-09-27T09:33:31Z | |
dc.date.available | 2021-09-27T09:33:31Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Paananen, M., & Pöyliö, H. (2020). Digitaalisesti kiinni nuorten luku- ja oikeinkirjoitustaidon arviointiin toisella asteella. <i>Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin</i>, <i>30</i>(3), 85-94. <a href="https://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2020/10/Paanane.pdf" target="_blank">https://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2020/10/Paanane.pdf</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_42898266 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77916 | |
dc.description.abstract | Luku- ja kirjoitustaitoa on seulontavaiheessa perinteisesti arvioitu paperisella arviointivälineellä. Arvioinnin työläys ja verkkopohjaisen lukemisen yleistyminen ovat digitaalisen arviointivälineen kehittämiseen johtaneita syitä. Niilo Mäki Instituutissa tutkimusperustaisesti kehitetty DigiLukiseula tehostaa arviointia toisella asteella, jolloin opiskelijoiden tukemiseen jää enemmän aikaa. Digitaalisuus tuo myös uusia ulottuvuuksia arviointityöhön. DigiLukiseulan käsikirja on luettavissa osoitteessa digilukiseula.nmi.fi. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Niilo Mäki Instituutti | |
dc.relation.ispartofseries | Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin | |
dc.relation.uri | https://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2020/10/Paanane.pdf | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | DigiLukiseula | |
dc.title | Digitaalisesti kiinni nuorten luku- ja oikeinkirjoitustaidon arviointiin toisella asteella | |
dc.type | article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202109274984 | |
dc.contributor.laitos | Kasvatustieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Erityispedagogiikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Special Education | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 85-94 | |
dc.relation.issn | 2342-9046 | |
dc.relation.numberinseries | 3 | |
dc.relation.volume | 30 | |
dc.type.version | acceptedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat & Niilo Mäki Instituutti, 2020 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | arviointimenetelmät | |
dc.subject.yso | lukutaito | |
dc.subject.yso | nuoret | |
dc.subject.yso | arviointi | |
dc.subject.yso | kirjoitustaito | |
dc.subject.yso | toisen asteen koulutus | |
dc.subject.yso | lukihäiriöt | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p15768 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11405 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11617 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p7413 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11408 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3387 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p5301 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.type.okm | A1 | |