Hukuttaako resurssipula vesiliikunnan opetuksen yläkouluissa ja toisella asteella?
Abstract
Vuodesta 2016 uima- ja vesipelastustaidot ovat olleet ainoita liikunnan lajitaitoja, jotka on opetussuunnitelmassa erikseen mainittu. Kyseiset taidot tulee ottaa huomioon myös liikunnan arvioinnissa. (Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014), mutta silti opetuksen toteutuminen ei ole itsestään selvää. Lukion opetussuunnitelmaan (2019) vesiliikunta on kirjattu yhdeksi kurssisisällöksi, mutta ammatillisten tutkintojen perusteissa vesiliikuntaa ei mainita lainkaan.
Main Authors
Format
Articles
Magazine article
Published
2022
Series
Subjects
Publication in research information system
Publisher
Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry
Original source
https://www.liito.fi/liito-lehti/paakirjoitukset/liito-2022/liito-2-22-vesiliikunta-ja-opintopa/
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202401311672Käytä tätä linkitykseen.
Review status
Non-peer reviewed
ISSN
2242-0134
Language
Finnish
Published in
Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja
Citation
- Saari, S., Palomäki, S., & Salin, K. (2022). Hukuttaako resurssipula vesiliikunnan opetuksen yläkouluissa ja toisella asteella?. Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja, 2022(2), 7-9. https://www.liito.fi/liito-lehti/paakirjoitukset/liito-2022/liito-2-22-vesiliikunta-ja-opintopa/
Copyright© 2022 Liikunnan ja Terveystiedon Opettajat