Hukuttaako resurssipula vesiliikunnan opetuksen yläkouluissa ja toisella asteella?
Saari, S., Palomäki, S., & Salin, K. (2022). Hukuttaako resurssipula vesiliikunnan opetuksen yläkouluissa ja toisella asteella?. Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja, 2022(2), 7-9. https://www.liito.fi/liito-lehti/paakirjoitukset/liito-2022/liito-2-22-vesiliikunta-ja-opintopa/
Julkaistu sarjassa
Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettajaPäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2022 Liikunnan ja Terveystiedon Opettajat
Vuodesta 2016 uima- ja vesipelastustaidot ovat olleet ainoita liikunnan lajitaitoja, jotka on opetussuunnitelmassa erikseen mainittu. Kyseiset taidot tulee ottaa huomioon myös liikunnan arvioinnissa. (Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014), mutta silti opetuksen toteutuminen ei ole itsestään selvää. Lukion opetussuunnitelmaan (2019) vesiliikunta on kirjattu yhdeksi kurssisisällöksi, mutta ammatillisten tutkintojen perusteissa vesiliikuntaa ei mainita lainkaan.
Julkaisija
Liikunnan ja terveystiedon opettajat ryISSN Hae Julkaisufoorumista
2242-0134Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.liito.fi/liito-lehti/paakirjoitukset/liito-2022/liito-2-22-vesiliikunta-ja-opintopa/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/144237158
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Liikuntatieteiden tiedekunta [3164]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Hukuttaako resurssipula vesiliikunnan opetuksen yläkouluissa ja toisella asteella?
Saari, Susanna; Salin, Kasper; Palomäki, Sanna (Liikuntatieteellinen seura, 2021)Uinninopetuksesta löytyy mainintoja koulujen toimintakertomuksista 1950-luvulta lähtien. Yläkouluissa ja toisella asteella veteen pääsy ei kuitenkaan ole nykyisinkään itsestään selvää. -
Digitaalisesti kiinni nuorten luku- ja oikeinkirjoitustaidon arviointiin toisella asteella
Paananen, Maria; Pöyliö, Hanna, Määttä, Sami, Holopainen, Leena (Niilo Mäki Instituutti, 2020)Luku- ja kirjoitustaitoa on seulontavaiheessa perinteisesti arvioitu paperisella arviointivälineellä. Arvioinnin työläys ja verkkopohjaisen lukemisen yleistyminen ovat digitaalisen arviointivälineen kehittämiseen johtaneita ... -
Nuoren kroonisen sairauden yhteys koettuun yksinäisyyteen toisella asteella
Kallio, Merika; Yli-Perttala, Anne (2024)Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli tarkastella nuorten kroonisten sairauksien yhteyttä sosiaaliseen ja emotionaaliseen yksinäisyyteen toisella asteella sekä vanhemman kasvatustyylin lämpimyyden roolia yksinäisyydeltä ... -
Liikunnan opetusryhmät yläkouluissa ja opettajien näkemykset ryhmien muodostamisesta
Palomäki, Sanna; Vaahersola, Joona; Rikkonen, Toni (Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry, 2024)Monissa suomalaisissa yläkouluissa on viimeisen vuosikymmenen aikana siirrytty liikunnassa erillisryhmäopetuksesta sukupuolesta riippumattomiin sekaryhmiiin, mutta kansallisesti kattavaa tietoa liikunnan ryhmäjaoista ei ... -
Intended Learning Outcomes of Seven Finnish B.Sc. in IT Programs
Roslöf, Janne (Chulalongkorn University; Rajamangala University of Technology Thanyaburi, 2021)Defining the intended learning outcomes is a significant part of curriculum design. Especially,the program-level competence requirements outline the objectives of the education, align the more detailed program structures ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.