Viisivuotiaiden lasten psykososiaalisen kehityksen arviointikäytännön kehittäminen lastenneuvolassa : ennustavatko viisivuotiaina tehdyt motorisen, kognitiivisen ja sosioemotionaalisen kehityksen mittaukset oppimista ja käyttäytymistä ensimmäisten kouluvuosien aikana?
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Yksikammioisten sydänlasten motorisen kehityksen muutos neljän vuoden seuranta-aikana : changes in motor development during a four-year follow-up on children with univentricular heart defects
Mäenpää, Heidi (2014)Yksikammioinen sydänvika on vaikea synnynnäinen sydänvika. Yksikammioiset sydänviat voidaan jakaa vasemman kammion vajaakehittyneisyys oireyhtymään (hypoplastic left heart syndrome, HLHS) sekä muuhun yksikammioiseen ... -
”Mun aivot ei tahdo ees rokata kun ne tahtoo olla hiljaa” : lasten käsityksiä mindfulnessista ja sen käytöstä sosioemotionaalisen kehityksen tukemisessa
Ala-Lahti, Sonja (2019)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisia käsityksiä lapsille muodostuu mindfulnessista ja miten he ajattelevat, että sitä voisi hyödyntää sosioemotionaalisen kehityksen tukemisessa. Tutkimus toteutettiin ... -
Pienten keskosten ja täysiaikaisena syntyneiden lasten motorisen kehityksen vertailu MAI-testillä
Ruotsalainen-Karjula, Seija (1998) -
Viisivuotiaiden lasten vanhempien kokemukset hyvinvoinnistaan varhaiskasvatuksen sulkutoimenpiteiden aikana 2020
Pajula, Reetta (2022)Tässä pro gradu -tutkielmassa tarkasteltiin varhaiskasvatuksen sulkutoimenpiteistä aiheutuneita muutoksia noin 5- vuotiaiden lasten perheissä kevään 2020 aikana. Tutkielmassa selvitettiin, millaisia muutoksia sulkutoimenpiteistä ... -
Resurssierityislastentarhanopettaja lapsen sosioemotionaalisen kehityksen tukijana
Lindholm, Laura (2015)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää resurssierityislastentarhanopettajan työnkuvaa lapsen sosioemotionaalisen kehityksen tukijana. Tästä näkökulmasta tutkimuksessa kartoitettiin relton toimenkuvaa ja työn tavoitteita. ...