Viisivuotiaiden lasten psykososiaalisen kehityksen arviointikäytännön kehittäminen lastenneuvolassa : ennustavatko viisivuotiaina tehdyt motorisen, kognitiivisen ja sosioemotionaalisen kehityksen mittaukset oppimista ja käyttäytymistä ensimmäisten kouluvuosien aikana?
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Yksikammioisten sydänlasten motorisen kehityksen muutos neljän vuoden seuranta-aikana : changes in motor development during a four-year follow-up on children with univentricular heart defects
Mäenpää, Heidi (2014)Yksikammioinen sydänvika on vaikea synnynnäinen sydänvika. Yksikammioiset sydänviat voidaan jakaa vasemman kammion vajaakehittyneisyys oireyhtymään (hypoplastic left heart syndrome, HLHS) sekä muuhun yksikammioiseen ... -
”Mun aivot ei tahdo ees rokata kun ne tahtoo olla hiljaa” : lasten käsityksiä mindfulnessista ja sen käytöstä sosioemotionaalisen kehityksen tukemisessa
Ala-Lahti, Sonja (2019)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisia käsityksiä lapsille muodostuu mindfulnessista ja miten he ajattelevat, että sitä voisi hyödyntää sosioemotionaalisen kehityksen tukemisessa. Tutkimus toteutettiin ... -
Pienten keskosten ja täysiaikaisena syntyneiden lasten motorisen kehityksen vertailu MAI-testillä
Ruotsalainen-Karjula, Seija (1998) -
Viisivuotiaiden lasten vanhempien kokemukset hyvinvoinnistaan varhaiskasvatuksen sulkutoimenpiteiden aikana 2020
Pajula, Reetta (2022)Tässä pro gradu -tutkielmassa tarkasteltiin varhaiskasvatuksen sulkutoimenpiteistä aiheutuneita muutoksia noin 5- vuotiaiden lasten perheissä kevään 2020 aikana. Tutkielmassa selvitettiin, millaisia muutoksia sulkutoimenpiteistä ... -
Sosioemotionaalisen kehityksen tuen tarpeille rakentuvat merkitykset varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen asiakirjoissa
Arminen, Reeta (2021)Dokumentaation merkitys on viime vuosina korostunut varhaiskasvatuksessa. Kirjaamisen merkitykset ja sisällöt eivät kuitenkaan aina ole neutraaleja tai lapsen kannalta optimaalisia. Tämän tutkielman tarkoituksena oli ...