dc.contributor.advisor | Hiltunen, Leena | |
dc.contributor.author | Lehtinen, Toni | |
dc.date.accessioned | 2021-09-14T06:52:21Z | |
dc.date.available | 2021-09-14T06:52:21Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77788 | |
dc.description.abstract | Tutkimuksessa kartoitettiin käsityökasvatuksen perusopintoja suorittavien opettajaopiskelijoiden ennakkosuhtautumista ohjelmointiin ja robotiikkaan käsityön opetuksessa. Tutkimukseen osallistui 34 opiskelijaa, jotka jaettiin kahteen tutkimusryhmään opinto-ohjelman mukaisesti. Perusopinto-opiskelijoita oli 25 ja sivuaineopiskelijoita 9. Osallistujat vastasivat alkukyselyyn, joka sisälsi 13 väittämää heidän suhtautumisesta ohjelmointiin ja robotiikkaan käsityön opetuksessa. Tutkimuksen tulosten mukaan opettajaopiskelijoiden ennakkosuhtautuminen aiheeseen on lievästi positiivinen, eikä vertailuryhmien välillä ole huomattavia eroja. Tuloksessa on huomattavissa aiemman koulutuksen merkitys sekä positiivisesti, että negatiivisesti vastaajan asenteisiin. | fi |
dc.description.abstract | The study surveyd craft teacher education students predispositions towards programming and robotics in craft teacher education. 34 students participated in the survey, who were divided into two groups according to their degree program. Participants of the survey answered a preliminary survey, which included 13 arguments of their stances towards programming and robotics in craft teacher education. According to the survey, predispositions of the teacher students are slightly positive and there were not significant differences between the results of the surveyed groups. Surveys result shows a noticeable correlation be-tween positive and negative attitudes and the previous educations. | en |
dc.format.extent | 44 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fi | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | maker | |
dc.subject.other | OPS 2014 | |
dc.title | Opettajaopiskelijoiden ennakkosuhtautuminen ohjelmointiin ja robotiikkaan käsityökasvatuksessa | |
dc.type | master thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202109144869 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Koulutusteknologia | fi |
dc.contributor.oppiaine | Koulutusteknologia | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 601 | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | ohjelmointi | |
dc.subject.yso | robotiikka | |
dc.subject.yso | tietotekniikka | |
dc.subject.yso | käsityökasvatus | |
dc.subject.yso | käsityöt | |
dc.subject.yso | robotit | |
dc.subject.yso | opetussuunnitelmat | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |
dc.type.okm | G2 | |