Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorHiltunen, Leena
dc.contributor.authorLehtinen, Toni
dc.date.accessioned2021-09-14T06:52:21Z
dc.date.available2021-09-14T06:52:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77788
dc.description.abstractTutkimuksessa kartoitettiin käsityökasvatuksen perusopintoja suorittavien opettajaopiskelijoiden ennakkosuhtautumista ohjelmointiin ja robotiikkaan käsityön opetuksessa. Tutkimukseen osallistui 34 opiskelijaa, jotka jaettiin kahteen tutkimusryhmään opinto-ohjelman mukaisesti. Perusopinto-opiskelijoita oli 25 ja sivuaineopiskelijoita 9. Osallistujat vastasivat alkukyselyyn, joka sisälsi 13 väittämää heidän suhtautumisesta ohjelmointiin ja robotiikkaan käsityön opetuksessa. Tutkimuksen tulosten mukaan opettajaopiskelijoiden ennakkosuhtautuminen aiheeseen on lievästi positiivinen, eikä vertailuryhmien välillä ole huomattavia eroja. Tuloksessa on huomattavissa aiemman koulutuksen merkitys sekä positiivisesti, että negatiivisesti vastaajan asenteisiin.fi
dc.description.abstractThe study surveyd craft teacher education students predispositions towards programming and robotics in craft teacher education. 34 students participated in the survey, who were divided into two groups according to their degree program. Participants of the survey answered a preliminary survey, which included 13 arguments of their stances towards programming and robotics in craft teacher education. According to the survey, predispositions of the teacher students are slightly positive and there were not significant differences between the results of the surveyed groups. Surveys result shows a noticeable correlation be-tween positive and negative attitudes and the previous educations.en
dc.format.extent44
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.othermaker
dc.subject.otherOPS 2014
dc.titleOpettajaopiskelijoiden ennakkosuhtautuminen ohjelmointiin ja robotiikkaan käsityökasvatuksessa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202109144869
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineKoulutusteknologiafi
dc.contributor.oppiaineKoulutusteknologiaen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysoohjelmointi
dc.subject.ysorobotiikka
dc.subject.ysotietotekniikka
dc.subject.ysokäsityökasvatus
dc.subject.ysokäsityöt
dc.subject.ysorobotit
dc.subject.ysoopetussuunnitelmat
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot